Permisjon

Hujedamej

Betatt av forumet
Novemberlykke 2016
Har dere startet med permisjon enda? Jeg har egentlig permisjon fra 07.11, men er sykemeldt siste uka, så nå er jeg bare hjemme. Det er sykt rart, når man er vant til å ha veldig full fart hele tida!

Men nå trenger jeg roligere dager, og har vel strengt tatt endel å pyssle med hjemme også, så det skal bli fint å roe ned litt og kanskje klare å forberede meg litt mer mentalt på tida som kommer. (Førstegangs).

Vi vet nå liksom ikke hvordan det blir, om det blir strevsomt eller greit eller akkurat passe, så det er greit å ikke væreutslitt på forhånd.

Hva gjør dere om dagene nå før babyen kommer? :)
 
Startet permisjonen 14 oktober, termin 17 november.
Mine har alltid kommet bittelitt før termin så jeg har mistet en uke. Så denne gang startet jeg permisjonen litt tidligere.
Også for å få det til å passe godt når mannen skal ta sin i forhold til ferieavvikling osv :)
 
Begynte i permisjon 21.oktober :) dagane før baby kjem går med til avslapping, baking, oppussing...
 
Startet permisjonen den 17.oktober. :) Trodde jeg skulle bli veldig rastløs ettersom jeg er vant til høyt tempo på jobb... Meeeen jeg nyter virkelig disse dagene. :D Vasker babytøy, ordner fødebag, handler inn det siste, systematiserer, vasker litt og ordner i stand. Hører på musikk og dagdrømmer om den lille ❤ :) Formen er gull og jeg føler meg som verdens heldigste akkurat nå!
 
Skulle startet i perm 2 nov, men er sykemeldt nå pga bekkenløsning :p slapper for det meste av siden jeg ikke klarer og gå noe særlig, så prøver og få gjort litt hjemme. Men dårlig søvn, smerter og generell slitenhet gjør at sofaen blir min reddning :) og strikketøyet har fått kjøre seg :-D
 
Jeg begynte permisjon 10. Oktober. De to første ukene var veldig fine med trening, lunsj med venninner som er i permisjon, ordnet ting hjemme til lille kommer Etc. Denne uken har jeg vært syk og stort sett sovet eller ligget på sofaen, det har ikke vært noe gøy og dagene blir lange og humøret dårlig. Men i dag har jeg vært mye bedre, så om det drøyer en uke eller to til så håper jeg å få til å fylle de dagene med fornuftige og hyggelige ting så ikke tida går så sakte. Har lyst til å bake litt og kanskje lage opp litt mat i fryseren.
 
Første dag i permisjon i dag og har gjort veeeeldig lite. Kjenner nå at jeg nok har vært mer sliten enn jeg har innsett. Har jobbet mye overtid siste ukene og i går jobbet jeg til utpå kvelden for å få unna det jeg skulle. Endte opp med synsforstyrrelse på kvelden som gikk over etterhvert. Har ligget mye i dag og vært litt uvel, så er vel kroppen som er sliten. Skal bli godt med rolige dager :)
 
Jeg har hatt permisjon i 3 uker nå og synes det er herlig! Når jeg ventet nr 1 så syntes jeg disse ukene var veldig lange og kjedelige, men denne gang når man har et barn fra før så setter jeg utrolig pris på å få flere timer på dagtid alene til å få gjort litt ting og ikke minst slappet av! :)
 
Student, så her er det ikke noe permisjon :) Men hadde siste forelesning i dag da, så nå er det bare eksamenslesingen igjen! Det er deilig :)
 
Permisjon fra 10. oktober, men har vært 100 % sykemeldt siden slutten av juli pga bekkenløsning, så er vel vant til dager uten så mye å gjøre. Nå har jeg så mye smerter at jeg har blitt lagt inn indag for å få slappet av mest mulig frem til keisersnitt på tirsdag. Veldig kjedelig å ligge her uten noe å gjøre, men sånn er det.
 
Permisjon fra 10. oktober, men har vært 100 % sykemeldt siden slutten av juli pga bekkenløsning, så er vel vant til dager uten så mye å gjøre. Nå har jeg så mye smerter at jeg har blitt lagt inn indag for å få slappet av mest mulig frem til keisersnitt på tirsdag. Veldig kjedelig å ligge her uten noe å gjøre, men sånn er det.
Og snart er det over for deg!:) det må være deilig å ha en dato!
 
Første dag i permisjon til mandag, men jeg har ikke jobbet en dag i svangerskapet pga løsemidler da.
Har ei på 15 mnd fra før, så har ikke jobbet siden 2014 faktisk. Dagene mens hun er i barnehagen går til å lage middag, gjøre klart til lillebror, strikke og slappe av
 
Går på vidergående så blir ikke permitert før etter fødsel.. Men skal sykemelde meg om ei uke, så det blir deiligt:) Har vært i praksis 3 dager i uken i 4 uker nå i bhg, og kjenner at det tar mye energi! I går kvilte jeg to ganger etter jeg var komt hjem, og såvna til natta klokka 00.00 ca og såv like godt til klokka 10 i dag!!!!
 
har i utgangspunktet siste dag på jobb 11.11, men har vært hjemme med 100% svangerskapspenger siste ukene.. er helt dønn sliten og har null overskudd og vanskelig med tilrettelegging på jobb etterhvert.
Til nå har jeg bare slappet av og tatt livet med ro, prøvd og få litt overskudd.. Etterhvert tenkte jeg å prøve å fylle opp frysen med litt bakst av forskjellig slag og litt middager som vi kan ta opp når vi er hjemme fra sykehuset :)
 
Jeg har egentlig permisjon fra 4.november, men har blitt delvis sykemeldt nå siste uka. Tenker at jeg bare skal slappe av og kose meg :) Pusle litt, være med venninner, lese en god bok, drive med yoga osv.
 
Bruker permisjonen på en kombinasjon av redebygging og å få unnagjort en oppgave som skal leveres på universitetet i desember!
 
Jeg har ikke jobbet siden juni grunnet ingen mulighet til nødvendig tilrettelegging på jobb. Men den egentlige permisjonen begynner på mandag da:)
 
Går ut i permisjon i dag, men har vært sykemeldt siden midten av oktober pga bekkenløsning og lite med søvn pga dette. :/
Dagene har gått til å gjøre klart hjemme med vask av babytøy, gjøre istand stelleplass osv og mye avslapping ( som har hjulpet på enormt)
De kommende ukene skal jeg bare slappe av, bake litt, strikke og holde huset i stand frem til fødsel :Heartblue
 
Back
Topp