Permisjon

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Er det noen som har begynt å planlegge permisjon? 80% eller 100%? Hvor mye skal bf ha og hvor mye skal du ha?

Jeg tror det blir 80% denne gangen. Jeg er hjemme i permisjon/ferie/ulønnet frem til sommeren 2018 og pappaen tar sine egne 10 uker gradert på høsten 2018. Det er dette som passer best med jobben til pappaen (han er lærer og skal ha 10. trinn vår 2018, dumt å bli borte i eksamenstid for elevene)

Vi skal ha 80% denne gangen også. Jeg tar mors uker og fellesperioden og pappan sine 10 uker.
Litt usikker på hvordan vi gjør det med hvem av oss som tar ulønnet permisjon mot barnehagestart høsten 2018

Vi går nok for 80% og deler ca. 50/50. Mulig jeg tar litt mer, men mulig jeg jobber én dag i uka litt ut i permisjonen. Så håper vi selvsagt på barnehageplass når permisjonen tar slutt, hvis ikke vi får til det, går vi trolig litt ned i stilling begge to pluss at jeg håper at mine foreldre stiller opp et par-tre dager i uka :p Mye å be om, så jeg håper de tilbyr seg ;)

Jeg aner virkelig ikke...
Har et vikariat som går ut 31.7 2017.. Og vet ikke om jeg har jobb eller ikke fra endt permisjonstid. Vet jeg i allefall har jobb igjen fra 1.8 2018.. Men det er jo en del mnd fra permisjonsslutt til da...

Men dere som tar 80%, når rgner dere å være tilbake på jobb? med ferieuttak inni der?

Vi har ikke spikra det helt, men det ser ut til at det lønner seg for oss å ta 100% med 10 uker ulønnet perm i alle fall. Far tar sine obligatoriske uker, og jeg resten. Så blir det å forlenge permisjonen med ferie fra 2017 og 2018, og så får vi se hvordan vi får sydd sammen de siste ukene frem til august 2018. Mulig det blir mer ulønnet perm, gradert perm og/eller litt hjelp fra svigers som er pensjonister.

Edit: Ups, skrev 80% først. Mente selvfølgelig 100 :)

Last edited:
Vi har 100% lønn nå, delt ukene likt mellom oss 50/50. Det har fungert veldig fint! Heldigvis har vi litt tid til å tenke over det :) Har også tanker om å muligens jobbe 80% etter perm. To små i hus. Noen med erfaring på det området?

Blir nok 80% lønn her, der jeg tar fellesperioden og far tar 10 uker. Mulig vi gjør det sånn at jeg begynner å jobbe litt mot slutten så han ikke er borte ti uker i strekk, men har et par dager på jobb pr uke.

I og med jeg nettopp er tilbake fra mammaperm har jeg ikke opparbeidet meg noe særlig feriepenger til neste år, så hvordan vi gjør det frem mot august 2018 må gudene vite! Jeg har hvertfall tre uker fra i år jeg kan flytte over :) det er lenge fra mars/april til sommerferien!

Kommer til å ta 100% denne gangen også å heller gå ulønnet en periode evt helgejobbing. Vi er fortsatt i permisjon nå å er så glad for at vi har 100% da jeg kun rekker å jobbe 2mnd før neste permisjon starter. Foreldrepenger regnes likt som arbeidsinntekt så taper heldigvis ikke noe neste permisjon.

80% her, jeg tar alt unntatt fars 10 uker. Legger inn all ferie for 2017, da har jeg 54 uker. Far får da sine 10 pluss ferie. Svigermor er lærer og har sommerferie, så hun skal hjelpe oss litt frem til august hvis det trengs :)

Jeg begynner da å jobbe i april dersom minien kommer rundt termin.

Tar nok 100% og ulønnet permisjon etter det. Det lønner seg i sum. Vi må komme oss rundt til barnehagestart i august uansett hva vi gjør..

Blir nok 80% lønn her, der jeg tar fellesperioden og far tar 10 uker. Mulig vi gjør det sånn at jeg begynner å jobbe litt mot slutten så han ikke er borte ti uker i strekk, men har et par dager på jobb pr uke.

I og med jeg nettopp er tilbake fra mammaperm har jeg ikke opparbeidet meg noe særlig feriepenger til neste år, så hvordan vi gjør det frem mot august 2018 må gudene vite! Jeg har hvertfall tre uker fra i år jeg kan flytte over :) det er lenge fra mars/april til sommerferien!

Hei! Jeg er førstegangs så aner ikke så mye om dette. Men får vi ikke feriepenger pga vi er i perm??

Hei! Jeg er førstegangs så aner ikke så mye om dette. Men får vi ikke feriepenger pga vi er i perm??
Det er litt forskjellig. Du får vanlig med feriepenger hvis arbeidsplassen din betaler ut din lønn i permisjonen for så at nav betaler tilbake arbeidsgiveren din.
Hvis nav betaler din 'lønn' direkte i permisjonen får du ikke feriepenger. Eller du får kanskje noe feriepenger, men er ikke så mye. Er forskjellig for hver arbeidsplass hva de gjør.

Vi tar 80%, jeg tar hele fellesperioden. Far tar sine 10 uker. Vil være hjemme lengst mulig, så kommer til å ta ut all ferie og litt ulønnet permisjon også :-)

Har hatt 80 % lønn de to andre permisjonen, men skal ha 100% denne gangen. Blir likt som med de andre siden de er født litt tidligere på året. Har også en del ferie til gode som jeg kan forlenge permisjonen med. Blir ulønnet fra mai til juli da. Så ferie til skolestart i august. Da får man jo kontantstøtte også, pluss gjerne litt feriepenger osv så vi skal nok klare oss :)

Back
Topp