Permisjon

100%. Blir også noen mnd ulønnet, da vi ikke får barnehageplass før august 2018 (om hun kommer i November).

100% permisjon og 80% lønn. Vet ikke om vi taper på det, men da får jeg være lengre hjemme med gutten min. Tenker på å ha ulønnet permisjon etterpå om vi får råd til det.

Hos meg er det snakk om å få utbetalt toppen 2 tusen mindre hver mnd og når mannen sin permisjon skal være så får vi uansett kontantstøtten så da vil jo den være på 12 tusen og det lille han ikke får utbetalt av jobb blir dekket inn igjen av ks. Jeg kommer også til å søke jobber sånn at jeg skal hvertfall prøve å få jobbet mest mulig under julebord osv :) Han skal ha gradert permisjon. 10 uker blir 70 dager så det blir jo litt det når han skal ha det gradert + at vi får 7 uker ekstra om vi velger 100 % permisjon og 5 ekstra uker om man velger 80 % permisjon:) Håper også på bhg fra høsten 2018 :) Er det 36 og 46 uker det blir totalt med mor og far sine uker eller er det kun med fellesperioden og mor sine 13 uker ?
Totalt med mor, far og felleskvoten blir det vel 59 uker? :) Mulig jeg misforsto spørsmålet ditt:oops:

Totalt med mor, far og felleskvoten blir det vel 59 uker? :) Mulig jeg misforsto spørsmålet ditt:oops:

Nei da du har nok ikke misforstått :-) Fellesperioden er jo 26 eller 36 uker når mine 13 uker (3 før termin+ 10 etter termin) er trekt fra pluss far sine 10 :-) Så for min del med 100 % permisjon så vil det da bli 36+13 = 49 uker pluss 7 ekstra tvilling uker:-) så totalt 56 uker visst jeg ikke har regnet feil :-)

Med de to forrige har jeg tjent på 80% og lang perm men denne gang må jeg ta kort :(

Har valgt 100% å startet den 15 SEP.. Så går frem til august og forhåpentligvis begynner jeg på nye studier da :)

Nei da du har nok ikke misforstått :) Fellesperioden er jo 26 eller 36 uker når mine 13 uker (3 før termin+ 10 etter termin) er trekt fra pluss far sine 10 :) Så for min del med 100 % permisjon så vil det da bli 36+13 = 49 uker pluss 7 ekstra tvilling uker:) så totalt 56 uker visst jeg ikke har regnet feil :)
Stemmer :) :)

100% lønn, 80% tid. Har ikke sjekka det med barnehage enda, hvordan gjør jeg det? Må jeg søke eller får jeg beskjed?

100% lønn, 80% tid. Har ikke sjekka det med barnehage enda, hvordan gjør jeg det? Må jeg søke eller får jeg beskjed?

Åssen da tenker du på med bhg? Du må søke om å få plass, man får ikke automatisk plass i bhg, og man må gjerne søke på flere enn 1 også. All sånn info om bhg og bhg opptak pleier å stå inne på kommunenen sine hjemmesider :)

Så da vil jeg ha 56 ukers permisjon alene jeg da? 36+13 = 49 som da er mine 3 uker før termin, mine 10 etter fødsel og fellesperioden på 36 uker også 7 uker utenom pga tvillinger som da totalt vil bli 13+36=49+ 7= 56??? Også har far sine 10 uker utenom disse nevnte ukene? Så vi har da tilsammen 66 uker?

Så da vil jeg ha 56 ukers permisjon alene jeg da? 36+13 = 49 som da er mine 3 uker før termin, mine 10 etter fødsel og fellesperioden på 36 uker også 7 uker utenom pga tvillinger som da totalt vil bli 13+36=49+ 7= 56??? Også har far sine 10 uker utenom disse nevnte ukene? Så vi har da tilsammen 66 uker?
Om dere velger 80% lønn så stemmer vel dette ja :)

Vi har valgt 80% lønn. Jeg taper litt på dette, men vi har veldig flaks for samboeren min får 100% lønn fra jobben sin når han har permisjon. Om han har fått fra nav har han tapt 6500,- pr UKE! :eek:

Vi har valgt 80% lønn. Jeg taper litt på dette, men vi har veldig flaks for samboeren min får 100% lønn fra jobben sin når han har permisjon. Om han har fått fra nav har han tapt 6500,- pr UKE! :eek:

Her får også samboer full lønn fra jobben sin selvom vi har valgt 80%. Utrolig deilig! Han får også full lønn de 2 ukene han skal være hjemme med oss etter fødsel :)

Åssen da tenker du på med bhg? Du må søke om å få plass, man får ikke automatisk plass i bhg, og man må gjerne søke på flere enn 1 også. All sånn info om bhg og bhg opptak pleier å stå inne på kommunenen sine hjemmesider :)
Å tusen takk for svar! Jeg har vært sliten&stressa, har helt glemt at jeg spurte her inne. Skal absolutt sjekke kommunen/bydelen sine hjemmesider, slike ting har jeg jo ikke tenkt på i det hele tatt... Kommer sikkert ikke til å få plass nå :-P

Hva kan man egentlig forvente av behandlingstid på søknaden? Jobben min ventet med å sende inntektsopplysninger til absolutt siste frist (Jeg fikk purring/påminnelse fra NAV t.o.m) :s

Hva kan man egentlig forvente av behandlingstid på søknaden? Jobben min ventet med å sende inntektsopplysninger til absolutt siste frist (Jeg fikk purring/påminnelse fra NAV t.o.m) :s

Tror det varierer fra kommune til kommune. Her sier de 6-8 uker behandlingstid

Her er det opptil 6 ukers behandlingstid, det varierer fra kommune til kommune. Men kommunen min er kjapp, så fikk svar uka etter at inntektopplysningene var sendt inn til nav, selvom nav måtte purre på å få de fra jobben min også :p
Du kan sjekke din kommune inne på nav sine sider. Skulle søknaden ikke være ferdigbehandlet før du får ut i permisjon får du det etterbetalt, du mister de ikke.

Back
Topp