Permisjon

Det er nettopp det jeg skriver i tråden her også: 26+1, altså 1 dag inn i uke 27. ;)
Sniker fra august her! 26 fulgåtte uker betyr fra 27+0, så de behandler ikke søknaden deres før dere er 27+0 uker. Så disse andre damene har rett.
 
Jeg har hørt så mye rart om NAV, så jeg sa til arbeidsgiver at jeg ønsket direkte utbetaling fra de (og at de får refusjon fra nav) På den måten er jeg sikker på at pengene kommer når de skal,og at jeg får det jeg skal ha! Har hørt at mange har opplevd å få sene utbetalinger,feil lønn osv..... overlater problemene med nav til arbeidsgiver ;-) De klarer seg fint om det går noen mnd med rot fra NAV!
 
Sniker fra august her! 26 fulgåtte uker betyr fra 27+0, så de behandler ikke søknaden deres før dere er 27+0 uker. Så disse andre damene har rett.

27+0 vil si 27 fullgåtte uker og på dag 1 i uke 28. 26+0 er 26 fullgåtte uker og på dag 1 i uke 27. 26+0 vil bli det riktige å forholde seg til. Da har man passert uke 26 som nav krever☺
 
Sniker fra august her! 26 fulgåtte uker betyr fra 27+0, så de behandler ikke søknaden deres før dere er 27+0 uker. Så disse andre damene har rett.

Nei, 26 fullgåtte uker er 26+1. Altså 26 uker, pluss 1 dag. ;)
De behandler søknaden fra 26+1, som er det tidligste man kan få terminbekreftelse fra jordmor/lege.
:)
27+0 er uke 28. (For å forstå kan du tenke på den første uken: 0+1 er uke 1. ;) )
 
Jeg søkte i uke 28. Må si jeg ble positivt overrasket over hvor fort det gikk. Fikk innvilget fire uke etter, og det var midt i fellesferien. Bor i Oslo. Alt var greit, og det var også utrolig greit å fylle ut søknad syntes jeg. Var forberedt på det byråkratihelvete men det var superlett. Så.. fikk nav litt ros gitt
 
Jeg søkte i uke 28. Må si jeg ble positivt overrasket over hvor fort det gikk. Fikk innvilget fire uke etter, og det var midt i fellesferien. Bor i Oslo. Alt var greit, og det var også utrolig greit å fylle ut søknad syntes jeg. Var forberedt på det byråkratihelvete men det var superlett. Så.. fikk nav litt ros gitt
Bra at nav kan få litt ros også innimellom! :)
Jeg søkte for 8 uker siden og har enda ikke fått svar........
 
Jeg søkte for over 5 uker siden, og ringte nav i dag. De hadde sendt krav om inntektsopplysninger til arbeidsgiver jeg hadde for over 3 år siden, og hadde ikke mottatt fra nåværende. Så jeg måtte gi beskjed at jeg ikke var ansatt pålydende gamle arbeidsplassen lengre.Så i morgen må jeg purre på de på kontoret så der blir litt fortgang i dette styret. Blir så stressa av å ikke ha orden på dette med lønn og utbetalinger.

I tillegg venter jeg på at arbeidsgiver skal sende inntektsopplysninger i forhold til sykepengene som nav skal utbetale etter jeg ble sykemeldt :) når alt dette er på stell, kan jeg omsider slappe av litt ;)
 
Back
Topp