Permisjon

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Hvem er det som betaler ut lønn i permisjonen? Arb.giver eller nav??
Går ut i permisjon snart, uten at jeg har fått svar på søknaden fra nav, kjenner at jeg stresser litt..... 6 uker siden her søkte!

Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass om det er arbeidsgiver eller nav som utbetaler.
På min arbeidsplass er det arbeidsgiver (heldigvis) :p

Du kan jo høre med sjefen om du er usikker? :)

Det er litt komplisert, så for øyeblikket vet jeg ikke helt hvem sjefen min er... Han som egentlig er det, er blitt beordret i ny stilling og han som skal overta for han har ikke begynt etter ferien enda.. :(

Går ut i permisjon snart, uten at jeg har fått svar på søknaden fra nav, kjenner at jeg stresser litt..... 6 uker siden her søkte!

Jeg søkte 6/6, og fikk svar i posten i dag! Fikk innvilget, jippi!

Her er det Arb.giver som utbetaler, og får betalt av NAV.

Jeg søkte 6/6, og fikk svar i posten i dag! Fikk innvilget, jippi!

Her er det Arb.giver som utbetaler, og får betalt av NAV.
Så bra!! Jeg søkte 10/6, så da er den vel rett rundt hjørnet!! Er bare ikke tålmodig nok - synes slike ting tar altfor lang tid :p

Det er litt komplisert, så for øyeblikket vet jeg ikke helt hvem sjefen min er... Han som egentlig er det, er blitt beordret i ny stilling og han som skal overta for han har ikke begynt etter ferien enda.. :(

Ah, så typisk!! Du får sikker svar snart, som du skrev lengre opp :) Bare dritt å gå å måtte vente sånn når det nærmer seg.

Arbeidsgiver betaler.

Søkte for ikke så lenge siden, men er rundt 10-12 uker behandlingstid i mitt fylke så venter ikke akkurat på svar. Stresser ikke med det heller siden jeg får lønn fra arbeidsgiver hele perioden

Det er 6 ukers behandlingstid på søknaden her, men jeg sendte inn søknaden 06.07 og fikk svar fra NAV idag :D

Arbeidsgiver betaler.

Søkte for ikke så lenge siden, men er rundt 10-12 uker behandlingstid i mitt fylke så venter ikke akkurat på svar. Stresser ikke med det heller siden jeg får lønn fra arbeidsgiver hele perioden
10-12??? Ganske sykt når man ikke kan søke før uke27... :(
Hvilket fylke er du fra da? (Håper ikke samme som mitt...) ;)

12 ukers behandlingstid her!

Heldigvis betaler arbeidsgiver. Sendte inn papirene 2 mnd. Før termin, og oppdaget da først at det var 12 uker...

Nav betaler for meg siden vikariatet går ut akkurat når permisjon starter. Sendte søknaden 27/6 men har bare fått brev om at den er under behandling. Her står det 6 uker behandlingstid ;)

Fant det! 12 uker behandlingstid her også! :( så jeg kan i verste fall risikere å gå neste måned uten lønn i tillegg til ikke å vite om jeg får godkjent søknaden...... Kjenner jeg blir sprø av nav!!!!!!!

Arbeidsgiver betaler lønnen, men jeg må påpeke at det tok NAV kun 4 arbeidsdager å behandle søknaden min! :o Det er egentlig 10 ukers saksbehandlingstid.

Vet du om din arbeidsgiver betaler lønn? Noen arbeidsgivere betaler lønnen og får refusjon av NAV og andre arbeidsgivere betaler ikke, så da får man foreldrepenger direkte av NAV.

Arbeidsgiver betaler lønnen, men jeg må påpeke at det tok NAV kun 4 arbeidsdager å behandle søknaden min! :o Det er egentlig 10 ukers saksbehandlingstid.

Vet du om din arbeidsgiver betaler lønn? Noen arbeidsgivere betaler lønnen og får refusjon av NAV og andre arbeidsgivere betaler ikke, så da får man foreldrepenger direkte av NAV.
Snakket med nav idag og de kunne meddele at arb.giver ikke betaler lønn i mitt tilfelle, men at dette kommer direkte fra nav! Med 12 ukers behandlingstid kan jeg gå enda 6uker før jeg får innvilget søknaden!
ALTSÅ hvis nav bruker alle 12 ukene de har til "rådighet" kan jeg i verste fall gå 2,5mnd mellom lønnsutbetalingene! Fra lønn 12.juli til lønn fra nav 30.september! Da har vi et stort problem!!!

Snakket med nav idag og de kunne meddele at arb.giver ikke betaler lønn i mitt tilfelle, men at dette kommer direkte fra nav! Med 12 ukers behandlingstid kan jeg gå enda 6uker før jeg får innvilget søknaden!
ALTSÅ hvis nav bruker alle 12 ukene de har til "rådighet" kan jeg i verste fall gå 2,5mnd mellom lønnsutbetalingene! Fra lønn 12.juli til lønn fra nav 30.september! Da har vi et stort problem!!!

Er ikke det noe arbeidsgiver burde svare på...? Og om jeg ikke husker feil, er det ikke noe du også sier noe om i søknaden?

Er ikke det noe arbeidsgiver burde svare på...? Og om jeg ikke husker feil, er det ikke noe du også sier noe om i søknaden?
Joda egentlig!!!
MEN..... Jeg hadde vikariat fram til 31.7. Etter at søknaden ble sendt til nav fikk jeg tilbud om fast stilling, men dette vet ikke nav, for på søknaden står det at nav må stå for utbetalingene da arb.giver ikke gjør dette grunnet opphør av arbeidsforhold.... :( bare rot! Derfor fikk jeg lønn for juli utbetalt 12.7, og neste utbetaling er det da nav som skal stå for..

Det pleier som regel å ordne seg :) Du kan jo ringe i slutten av mnd og høre hvordan det går med saksbehandlingen om den da ikke er innvilget allerede.

Back
Topp