Permisjon

Nei men etter norsk lov har du nå krav på å overføre alle ferieukene du ikke har brukt. Nytt fra i år, var 10 dager før. Så planlegging eller ikke, får du ikke brukt se skal du få overført de.

Nei men etter norsk lov har du nå krav på å overføre alle ferieukene du ikke har brukt. Nytt fra i år, var 10 dager før. Så planlegging eller ikke, får du ikke brukt se skal du få overført de.
Ja, 10 daga kan man nok overføre. Men med min tunge slitsomme jobb tenker jeg å ta ut ferien før så slipper jeg å tenke på å måtte sykemelde meg på slutten! ;-)

Nei, får man kan ikke "planlegge" å ikke bruke opp ferien. Så har vi ett lye system når det gjelder feriepenger, lønn og permisjon! ;-)
Æsj. Hørtes da veldig vanskelig ut da! Jaja... Da hadde jeg garantert tatt fem uker før perm :) må jo bruke ferien sin!

Har ikke så mye kunnskap. Men har hørt fra flere, også fra lønningskontoret i kommunen, at man bør velge 100% lønn og spare (mellomlegget mellom 80 og 100%) til ulønnet perm. Da slipper man å tape bl.a. feriepenger.

Litt forvirrende dere her med permisjon. Eller er det jeg som er vanskelig? :p

Back
Topp