Permisjon

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Nå går det i surr hos meg og jeg trenger litt hjelp :P Målet vårt i permisjonen er å få være mest mulig hjemme, begge to, det økonomiske er ikke så viktig :) Jeg har et vikariat til august 2015, samboeren min jobber turnus 4-4, så når han tar ut permisjon må han ta ut like mye i friperiodene som i jobbperiodene. Jeg har forstått det sånn at vi ikke kan ta ut permisjon samtidig, men når han tar ut sin fedrekvote er det ikke krav til at jeg er i arbeid? Vi har litt lyst til at han skal jobbe 2 uker og ha fri 6 uker, med andre ord så jobber han 50%. Det jeg lurer på da er om jeg kan ta ut 50% ulønnet permisjon og 50% vanlig når han tar ut fedrekvoten? Og at vi på den måten kan ha 50% permisjon hver samtidig? Drar jeg ut min egen permisjon da eller mister jeg 50% ved å gjøre det sånn? Åh, synes dette er så vanskelig... Et annet alternativ er at etter august så tar han over all permisjon og jeg søker meg på et studie, noe som kanskje hørest mer gjennomførbart ut :p

Oh vet ikke:S du kan chatte med nav om foreldrepenger på nav.no. eller ringe nav og snakke med de der ( de har egen linje for foreldrepenger) evt på facebook?:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Oh vet ikke:S du kan chatte med nav om foreldrepenger på nav.no. eller ringe nav og snakke med de der ( de har egen linje for foreldrepenger) evt på facebook?:)

Synes dette med permisjon er så styrete.. Særlig for oss som ikke har 8-4 jobb.. :( Må nok bare snakke med NAV, har prøvd å utsette det og håpt at det ikke ble nødvendig :P

*sniker* Når far tar ut pappapermen er det ikke noe som helst krav til mamma, så de dagene han er hjemme så kan du fint være hjemme uten å bruke av din permisjon

Ja synes det er vanskelug nok for oss med ganske basicjobber:P så misunner ikke det å få kabalen til å gå opp for dere andre. Jeg har kontaktet de 2 ganger allerede:O og jeg har ikje senst inn papirene eller begynt å fylle dem ut engang:P lol

*sniker* Når far tar ut pappapermen er det ikke noe som helst krav til mamma, så de dagene han er hjemme så kan du fint være hjemme uten å bruke av din permisjon
Ja, men vi har lyst til å bruke de i starten, og jeg har forstått det sånn at jeg ikke kan ha lønnet permisjon samtidig som han er hjemme i fedrekvote?:confused: Så derfor lurer jeg på om jeg kan ta 50% ulønnet permisjon samtidig med lønnet, for vil ikke tilbake i jobb heller :P

Ja synes det er vanskelug nok for oss med ganske basicjobber:p så misunner ikke det å få kabalen til å gå opp for dere andre. Jeg har kontaktet de 2 ganger allerede:O og jeg har ikje senst inn papirene eller begynt å fylle dem ut engang:p lol

Jeg har bare såvidt begynt å kikke på alt... Blir nok ikke søkt med det første :P Må få bekreftelse fra jordmor også og det får man jo ikke før etter uke 26 :) Og det tenkte jeg var leeenge til og plutselig var det under en uke til :eek:

Jeg har bare såvidt begynt å kikke på alt... Blir nok ikke søkt med det første :P Må få bekreftelse fra jordmor også og det får man jo ikke før etter uke 26 :) Og det tenkte jeg var leeenge til og plutselig var det under en uke til :eek:

Hihi ja fikk den i posten i dag:O

Ja hihi nå må jeg bare få pelt meg ned på kontoret og printet ut og fyllt inn. Hihi

Vet noen forresten om det er meg eller arbeidsgiver som sender inn lønnskjema?

Ja hihi nå må jeg bare få pelt meg ned på kontoret og printet ut og fyllt inn. Hihi

Vet noen forresten om det er meg eller arbeidsgiver som sender inn lønnskjema?

Arbeidsgiver sender inn inntektsskjema :-)

Jordmor sa hun sku sende den til meg denne uke også fikk jeg den i posten i dag. Hvis dere ikke har snakket om det er det bare å ringe jordmor eller legen å få de til å skrive en til deg som du enten henter eller som blir sendt til deg:) men den skal være datert etter uke 26:)

Jordmor sa hun sku sende den til meg denne uke også fikk jeg den i posten i dag. Hvis dere ikke har snakket om det er det bare å ringe jordmor eller legen å få de til å skrive en til deg som du enten henter eller som blir sendt til deg:) men den skal være datert etter uke 26:)

Takk, da skal jeg huske å ta det opp med jordmor neste gang i uke 28 iallfall :)

Hva er det jordmor eller lege må bekrefte? At jeg er gravid og termin dato?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva er det jordmor eller lege må bekrefte? At jeg er gravid og termin dato?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja hvis du skal søke foreldrepenger må en av de bekrefte dette på skriftlig etter uke 26 som du legger ved søknaden; )

Er det etter uke 26, som i 26+0 med vår telling, eller blir det da 27+0...blir så utrolig forvirret av disse tallene :P

Back
Topp