Permisjon

Men hva er vitsen med å sykemelde seg i permen? :P Man er jo hjemme uansett

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke satt meg så inn i dette, men lest litt. Kan man ta mammaperm og pappaperm samtidig sånn at vi kan være sammen?

Om ikke, går det an å gjøre det slik:
Kan jeg ta ut 5 uker ferie i permen, mens far i denne perioden tar ut 5 uker perm? Deretter får jeg videre med permisjonen og så tar far sine 5 uker ferie? Sånn at vi tilsammen har 10 uker sammen :)?

Sent from my iPhone using BV Forum
Slik det var da jeg var i permisjon sist, var at jeg kunne ta ferie når han tok pappaperm. Jeg kunne også velge å ta ulønnet permisjon de ukene han hadde pappaperm.

Om du er syk, kan pappaen være hjemme og få lønnet perm når du er syk / eller du kan "få igjen" permdagene på slutten av permen. Forrige gang brukte jeg MYE tid på leger og sykehus den første tiden pga abcesser i puppene pga bakteriell brystbetennelse. Da var det barnevakt hjemme. I et slikt tilfelle kunne jeg nok fått sykemelding, men visste ikke det da.

Husk også at fedrekvoten må tas ut rett etter mamma er ferdig med perm. Og faren skal ha mer perm enn det, kan resten ta når som helst innen de tre første år. Mener å huske at mor ikke kan ha ulønnet perm samtidig som far har fedrekvote.

Back
Topp