Permisjon??

Lykkenerkjærlighet

Forelsket i forumet
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Permisjonen er tilsammen 59 uker om en velger den lange permen. Stemmer ikke det? Så er pappapermen 14 uker fra 1. juli. 59-14=45. Da har vi mødre 45 uker perm? Stemmer dette, eller regner jeg helt feil?

Den permen med 80% lønn er på 59 uker. Mødrene OG fedrene har 14 uker hver som den andre ikke kan ta. Det vil si at 28 uker er fordelte fra statens side. De resterende ukene skal dere avtale mellom dere hvordan dere fordeler.

Mor må også ta minst 3 uker før fødsel/termin. Disse ukene trekkes av ukene mor og far kan dele. De 6 første ukene etter fødsel et forbeholdt mor og trekkes av mor sin mødrekvote på 14 uker.

Påpeker også at lang perm med 80% prosent lønn samlet sett gir mindre penger enn kort perm med 100% lønn, lurere da å spare opp og ta 10 uker ulønnet etter de 49 ukene:-)

Ja alt det stemmer :-) Her skal far ha fedrekvoten. Så da blir det 14 på han og 35 på meg. Så sparer vi til de siste ukene selv siden det er mest lønnsomt :-)

Trodde det ble ny permisjonsordning nå, men det gjelder ikke oss kanskje.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Hehe.. For vår del er det helt greit :)

Det skal nok gå her også:-) grunnen til at jeg tenkte at det hadde blitt en endring allerede nå var fordi de sa det på programmet til Lindmo en lørdag:-)

Det skal nok gå her også:-) grunnen til at jeg tenkte at det hadde blitt en endring allerede nå var fordi de sa det på programmet til Lindmo en lørdag:-)
Hmm, det er vel ikke umulig - jeg har ikke fulgt så godt med. Men de endringene som er gjort de siste åra har jo gjeldt fra første juli.. Derfor jeg antok at det var sånn nå også :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm, det er vel ikke umulig - jeg har ikke fulgt så godt med. Men de endringene som er gjort de siste åra har jo gjeldt fra første juli.. Derfor jeg antok at det var sånn nå også :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Det blir helt sikkert sånn nå også, uansett spennende å se hva slags endringer det blir fremover:eek::)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Back
Topp