Permisjon

SHS

Elsker forumet
Hvor lenge før permisjonen begynner må vi gi beskjed til arbeidsgiver?
Når må man søke nav om foreldrepenger?

Husker ikke dette fra sist...

Tror det må søkes innen 6 uker før permisjon. Er ikke vits å søke før etter uke 26, da må du isåfall sende inn en legeerklæring etter uke 26 på at du er gravid osv. Iforhold til arbeidsgiver så synes jeg du bør gi beskjed snarest mulig at du er gravid og når du har termin, så de kan forberede seg på at det etterhvert vil komme en søknad om permisjon.

Termin 09.februar med første frøet:)

Ein er vel plikta til å informere jobben om det tre mnd før du går ut i perm...?

Jeg sitter her med en haug papirer som skal inn helst 2-3 mnd før fødsel. Blant annet "krav om utvidet barnetrygd" "søknad i forbindelse med underholdnings bidrag" søknad om foreldrepenger, mødrekvote eller fedrekvote" "søknad om overgangsstønad, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad og flytteutgifter til enslig forsørger".. I følge de som hjalp meg på nav i går. Så her har vi vertfall nok papirarbeid :)

Er ikke sikker på at dette stemmer, men har lest at man er pliktig å fortelle til arbeidsgiver at man er gravid 3mnd før permisjon, og søking av foreldre penger kan man gjøre når som helst, meen om man gjør det før uke 26, må man sende inn bekreftelse på svangerskap og termin fra lege etter uke 26. Har også lest at det ikke er så lurt å vente til siste liten med søkinga da det kan ta noe tid hos nav :p

Jeg sitter her med en haug papirer som skal inn helst 2-3 mnd før fødsel. Blant annet "krav om utvidet barnetrygd" "søknad i forbindelse med underholdnings bidrag" søknad om foreldrepenger, mødrekvote eller fedrekvote" "søknad om overgangsstønad, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad og flytteutgifter til enslig forsørger".. I følge de som hjalp meg på nav i går. Så her har vi vertfall nok papirarbeid :)
Sikker på at du ikke skal søke bostøtte også i samme slengen? :p

Er ikke sikker på at dette stemmer, men har lest at man er pliktig å fortelle til arbeidsgiver at man er gravid 3mnd før permisjon, og søking av foreldre penger kan man gjøre når som helst, meen om man gjør det før uke 26, må man sende inn bekreftelse på svangerskap og termin fra lege etter uke 26. Har også lest at det ikke er så lurt å vente til siste liten med søkinga da det kan ta noe tid hos nav :p

Arbeidsgiver vet jo at jeg er gravid, ikke så vanskelig å se heller akkurat. Men jeg har ikke fortalt dem nøyaktig dato jeg skal ut i permisjon. Høres ut som jeg kan vente noen uker til da.

Arbeidsgiver vet jo at jeg er gravid, ikke så vanskelig å se heller akkurat. Men jeg har ikke fortalt dem nøyaktig dato jeg skal ut i permisjon. Høres ut som jeg kan vente noen uker til da.

Det kan du, men e i første omgang greitt å sei i frå når du har termin og ca 3 veker før går du ut i permisjon :)

I uke 26 skal arbeidsgiver ha bekreftselse på termin sa jordmor :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

I uke 26 skal arbeidsgiver ha bekreftselse på termin sa jordmor :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
rikitg... i uke 26... om du ikke gir beskjed MINST 3 mnd før, kan de trekke deg i lønn. jeg har fått beskjed at jeg må søke senest 29 november...

Back
Topp