Permisjon

Mannen får lønn gjennom jobben så han får 100% uansett, så jeg tar 100% med 80% lønn. Lengst mulig med babyen ;) det synes jeg var deilig sist og jeg ville ikke tilbake på jobb. Synes hun var så liten da jeg måtte på jobb

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Er du sikker på det? Mannen her får også lønn frå jobb, men dei betaler ikkje ut full lønn når dei bare får tilbake 80% av 6G frå nav. Så lenge han tjener over 6G så taper arbeidsplassen allerede på å betale ut lønna.

når mannen min måtte ta permisjon uten lønn for å passe datra vår fordi jeg er syk så blir det jo minus :(
Hadde jeg hatt permisjon kunne han vært hjemme i permisjon og jeg fått sykepenger

Eg skulle ha ulønna permisjon fram til barnehagestart uansett, så risikoen var der allerede og då ville eg ha med meg så mykje penger som eg kunne :-p

Eg skulle ha ulønna permisjon fram til barnehagestart uansett, så risikoen var der allerede og då ville eg ha med meg så mykje penger som eg kunne :-p
Da stiller det seg jo annerledes.. tenker du på august 15 da?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Da stiller det seg jo annerledes.. tenker du på august 15 da?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Dette var når eg fekk jenta mi, men ho er født i januar så det blir ganske likt :-) Då var eg heime til august året etter :-) Vi er litt usikker på korleis vi gjer det denne gangen enda, men vi håper at babyen ikkje må i bhg så tidlig. Vurderer å begynne med å jobbe 1 dag i veka etter at dei 10 mnd er over. Mannen jobber skift så sammen med gradert permisjon så håper vi å løyse kabalen :-)

• Liker
Reactions: EJ
Her blir det 100% ellers taper vi vannvittig med penger.Legger heller av litt til mndene etterpå.Jeg skal ha jenta vår hjemme til hun er over 2 år,samme kommer vi til å gjøre med baby.Kommer til å jobbe ekstra når det passer fra baby er 1 år ca slik som nå

Er du sikker på det? Mannen her får også lønn frå jobb, men dei betaler ikkje ut full lønn når dei bare får tilbake 80% av 6G frå nav. Så lenge han tjener over 6G så taper arbeidsplassen allerede på å betale ut lønna.
Han fikk full lønn sist han gikk hjemme, så sikker på det ja

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Reknar med eg tar ein tur innom NAV og pratar med dei før me bestemmer oss. På min jobb forskuddsbetalar dei ut pengane slik at dei får igjen frå nav, pg me får full ferieutbetaling! Det er deilig å tenke på :D

Reknar med eg tar ein tur innom NAV og pratar med dei før me bestemmer oss. På min jobb forskuddsbetalar dei ut pengane slik at dei får igjen frå nav, pg me får full ferieutbetaling! Det er deilig å tenke på :D
Slik var det der jeg jobbet før og håper jobben min gjør det også. Mye bedre enn å måtte forholde seg til NAV.

Mener at det nå er utvidet fedre og mødrekvoten med 2 eller 3 uker! Ta et titt på nav.no

Det lønner seg å spare litt til den ulønnede permisjonen. For dere som skal være hjemme til barnet er 18-24 mnd så får man jo også kontantstøtte. Det hjelper jo litt. Mitt råd er å ta ut 100% og heller spare opp litt.

Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

14 uker på far 14 uker på mor 21 uker felleskvote på 100% lønn 14 + 14 + 31 uker med 80% lønn.

Back
Topp