Permisjon

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg og sambo snakket litt om permisjon i dag. Han mente vi hadde råd til 80% lønn. Noe jeg svært gjerne ønsker siden jeg fremdeles fullammet sist da jeg egentlig måtte ut i jobb igjen, så ønsker litt flere uker permisjon denne gangen. Har hørt det lønner seg å ta 100% lønn + resten av ukene ulønnet. Det kommer vel an på hvor mye man tjener? Noen som har et regnestykke til meg hvordan jeg finner ut hva som lønner seg med min lønn?

Så snakket vi litt om at han kunne dra på babysvømming en dag i uken siden huden min ikke er glad i klor. Han har litt fleksible arbeidstider så det går fint. Men kanskje han kan ha permisjon en dag i uken mens jeg tar en feriedag/ulønnet perm en dag i uken i noen uker. Hvor lenge på forhånd må man bestemme sånt? Tenkte å se an babyen først om det kan være fint for meg å ha han hjemme en dag i uken.

det var en tråd om dette for 6-7 uker siden..
Det er veldig mange meninger om temaet..
Jeg svidde meg på at jeg tok 100% lønn og ulønnet permisjon etterpå fordi jeg ble syk og fikk da ikke sykepenger eller utsatt permisjonen.. jeg er jo aldri syk så, så ikke på det som et problem.. men...
Så denne gangen blir det 80% lønn selv om vi taper noen tusen på det.

ps. vi hadde også tidskonto sist..

Om det lønner seg eller ikkje kjem faktisk an på mannen din si lønn. Dersom du velger 80% lønn så må mannen også ta 80% lønn i sin permisjon. Meiner å huske frå sist at du taper ingenting på å ta 80% lønn siden du får utbetaling lenger enn med 100%, mannen derimot får bare 80% lønn i 14 veker. Her ville mannen tapt 16000,- på at eg valgte 80% og det er meir enn nok til å ha i bakhånd dersom eg skulle vore så uheldig å bli sjuk før eg har jobba 14 dager etter den ulønna permisjonen.

Om det lønner seg eller ikkje kjem faktisk an på mannen din si lønn. Dersom du velger 80% lønn så må mannen også ta 80% lønn i sin permisjon. Meiner å huske frå sist at du taper ingenting på å ta 80% lønn siden du får utbetaling lenger enn med 100%, mannen derimot får bare 80% lønn i 14 veker. Her ville mannen tapt 16000,- på at eg valgte 80% og det er meir enn nok til å ha i bakhånd dersom eg skulle vore så uheldig å bli sjuk før eg har jobba 14 dager etter den ulønna permisjonen.
Spiller vel ikke så stor rolle når vi tjener ca like mye?

det var en tråd om dette for 6-7 uker siden..
Det er veldig mange meninger om temaet..
Jeg svidde meg på at jeg tok 100% lønn og ulønnet permisjon etterpå fordi jeg ble syk og fikk da ikke sykepenger eller utsatt permisjonen.. jeg er jo aldri syk så, så ikke på det som et problem.. men...
Så denne gangen blir det 80% lønn selv om vi taper noen tusen på det.

ps. vi hadde også tidskonto sist..
Men hvis man har belaget seg på å ikke ha noe inntekt de ukene man er i ulønnet perm, spiller det noen rolle da? Eller har man ikke rett på sykepenger i ukene etter man har vært i ulønnet perm?

hvordan regner man det ut igjen?.. kan du forklare meg? har glemt det siden sist jeg :S

Men hvis man har belaget seg på å ikke ha noe inntekt de ukene man er i ulønnet perm, spiller det noen rolle da? Eller har man ikke rett på sykepenger i ukene etter man har vært i ulønnet perm?
når mannen min måtte ta permisjon uten lønn for å passe datra vår fordi jeg er syk så blir det jo minus :(
Hadde jeg hatt permisjon kunne han vært hjemme i permisjon og jeg fått sykepenger

når mannen min måtte ta permisjon uten lønn for å passe datra vår fordi jeg er syk så blir det jo minus :(
Hadde jeg hatt permisjon kunne han vært hjemme i permisjon og jeg fått sykepenger
Aha ja... Tror vi faktisk har forsikring som dekker det...

jeg måtte innlegges på sykehus i minst 10dager for at forsikringen skulle gjelde :(
Må sjekke det opp. Men om det ikke er veldig mye å tape er det jo lettere å ta 80% og enklere på flere måter om noe skulle skje...

Må sjekke det opp. Men om det ikke er veldig mye å tape er det jo lettere å ta 80% og enklere på flere måter om noe skulle skje...
har ikke regna på hvor mye vi kommer til å tape, men blir 10% uansett... :S
men må uansett regne det ut, kanskje...

Mannen får lønn gjennom jobben så han får 100% uansett, så jeg tar 100% med 80% lønn. Lengst mulig med babyen ;) det synes jeg var deilig sist og jeg ville ikke tilbake på jobb. Synes hun var så liten da jeg måtte på jobb

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

da har jeg sjekket det.. mannen min og jeg taper tilsammen 9890kr på å ta 80%lønn frem for 100% lønn.

Jeg lurte på å begynne å jobbe igjen jeg etter 6 uker, 2 halve dager i uken kanskje...

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Jeg lurte på å begynne å jobbe igjen jeg etter 6 uker, 2 halve dager i uken kanskje...

Tøft gjort, det har IKKE jeg tenkt til!

Hvordan regnet du det ut?

Først tok jeg min og mannen sin årslønn / 52 *59 da får man summen om man tar 100% så tok jeg min lønn /100*80/52*45 og mannen sin lønn /100*80/52*14 + min årslønn /52*14 + mannens årslønn /52*45 :)
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Tøft av deg. Hvor gjør du av babyen da du jobber? Vi hadde tidskonto sist. Men denne gangen skal jeg være hjemme i 45 uker :)

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

I starten tenkte jeg at den kunne være med og frem til august kan mannen hjelpe til :-) jeg har en jobb der jeg ikke har lyst å være borte et år i strekk, men jentene mine fungerer veldig bra og mye kan jeg ta over telefon, så et par timer i hver butikk i uken er egentlig nok :-)

Back
Topp