Permisjon!

Okei, takk for svar :) får man papirene automatisk? Eller må man ned på nav for å hente de ? Blir helt stressa av disse papirene :p

Blir 100% lønn og korteste permisjon på meg. Så det blir 3 uker før fødsel, 14uker til mor og så tar jeg fellesperioden på 18 uker(100% dekning) :) Og siden jeg mest sannsynlig blir sykemeldt resten av svangerskapet også, så har jeg ferie til gode som jeg tar ut til neste år .

Blir 100% lønn og korteste permisjon på meg. Så det blir 3 uker før fødsel, 14uker til mor og så tar jeg fellesperioden på 18 uker(100% dekning) :) Og siden jeg mest sannsynlig blir sykemeldt resten av svangerskapet også, så har jeg ferie til gode som jeg tar ut til neste år .
Ikke glemt at de tre ukene før fødsel er inkludert i de 14 ukene til mor, de kommer ikke i tillegg.

Jeg håper på å drøye det her til 1. juni. Er ute i sykmelding til permisjonen begynner uansett, så ingen som maser her. Men er det noen som har (i dette svangerskapet eller tidligere) en mann som er arbeidsledig? Hvordan fungerer det? Ser det er noe med å ha vært arbeidsledig seks av de siste ti mnd. Gjelder dette før hele permisjonen starter, eller kun før hans permisjon begynner? Hmmm...

Gjelder før hele permisjonen. Men dagpenger gjelder som lønn, hvis han får det

BV app

Vi tar 57 uker(59 uker er dessverre kun for de som føder etter 1.juli i år) med 80% lønn, og taper rundt 12000 på det på et år..men får bare leve med det..hvis vi uansett måtte tatt ut flere mnd.med ulønna perm, så hadde jo ikke tapet økonomisk sett blitt no mindre.
I forhold til når man skal søke, så må man legge ved terminbekreftelse og den skal være skrivi etter uke 26..derfor kan man hvertfall ikke søke før etter det :)

Så forresten ikke at det var aug.jeg var på..venner meg fortsatt til appen ;) Dere føder jo forhåpentligvis alle etter 1.juli..hehe..

Back
Topp