Permisjon!

Lykkelige

Andre møte med forumet
Hei! Lurer på om det er mest vanlig å ta ut 10 eller 12 mnd permisjon? og hvor mye forskjell det er økonomisk sett, om man taper mye på å ta ut 80% lønn i 12 mnd. Noen erfaringer/tips,. Hva skal dere gjøre? Vi er begge i full jobb, med gjennomsnittslønninger. Er jo på tide å søke for augustmammaene
:love2 :sex

Vi skal ta 100%!:) jeg skal ikke ut i jobb med det første pga en skade i benet. Og med mannens inntekt lønner ikke 80% seg. Også skal han ta ferien sin i tillegg.

blir 100% utbetaling her, har faktisk ikke råd til bare 80% utbetaling i mnd, da jeg har noe lav lønn fra før.

100%, hadde tapt mye på 80%! Supplerer heller med litt ulønnet.

Ps! Det er ikke ti eller tolv måneder lenger. Det er 49 og 59 uker, så altså 11,5 eller 13,5 måneder ;-)

man kan regne ut dette på nav.no :) jeg selv har måtte ta 100% (den korteste) for at det skal fungere økonomisk.

skal ha 80%, hadde det sist også, for jeg vil at barnet skal være hjemme med sine nærmeste omsorgspersoner så lenge som mulig;) skal ta ut 4 uker ferie i oktober/november i år også, for å strekke permisjonen leeengst mulig :P og gubben vil helst ha permisjon når lille begynner å nærme seg året, så regner med det blir 80%bhg fra neste høst, og pappan er hjemme en dag i uka i et helt år :P

Takk for svar :) Er så vsnskelig å bestemme seg, jeg vil helst være hjemme med barnet så lenge jeg kan og har økonomi til det. Får regne litt nøyere på det. Men det virker som om man taper minst på å ta 100% lønn og korteste permisjon, for så ta ulønnet perm noen uker, før pappapermen starter. Ingen dum idè å ha pappadag en dag i uka et helt år heller! :) Krysser fingrene for at lottokupongen slår inn snart :notworthy

også må man huske på at hvis man føder før termin, så mister man antall dager av permisjon :( som når jeg fikk min første, så kom hu 3 uker før termin, og jeg mista 3 uker av permisjon! såååå dumt :(

Skal nok ha 80% lønn og være hjemme hele neste skoleår. Skal til NAV på fredag for å få råd om hvordan vi skal løse dette på en smart måte.

Skal ha 100%, får mer utbetalt da, passer best i forhold til barnehagestart også. Ikke så lett å få plass fra september/oktober, da blir det fort til at vi må betale for 2-3 måneder vi ikke bruker, og det lønner seg ihvertfall ikke :-) dessuten har jeg vært student så lenge, at jeg bør helst jobbe 100% fremover, sånn at jeg har noe å leve av når jeg blir gammel, men jeg er åpen for at gubben som har jobba de 10 siste årene og har litt pensjonsbeholdning kan få ta litt ulønnet hvis han vil :-)

Jeg blir litt forvirra. Når dere skriver 100 %, mener dere da 100% lønn eller 100% permisjon?

jeg skal ha 100% taper for mye med 80% selv om jeg gjerne vil ver hjemme med hu litla myye lengre=)

Jeg skal ta ut 80 % lønn! Jeg veit det kommer til å bli et knall tøft år! men jeg nekter å sende henne i barnehage som 8mnd gammel.

også må man huske på at hvis man føder før termin, så mister man antall dager av permisjon :( som når jeg fikk min første, så kom hu 3 uker før termin, og jeg mista 3 uker av permisjon! såååå dumt :(

Det skjedde med meg også! Fødte på FØRSTE permisjonsdag - hadde gledet meg til å slappe av og ordne de siste tingene før fødsel...skikkelig nedtur det der! Denne gangen håper jeg på å ruge frem til noen dager før termin =D

Det skjedde med meg også! Fødte på FØRSTE permisjonsdag - hadde gledet meg til å slappe av og ordne de siste tingene før fødsel...skikkelig nedtur det der! Denne gangen håper jeg på å ruge frem til noen dager før termin =D

hehe ja jeg føda helgen før permisjonen startet :p fikk hun på lørdag, og permisjonen startet på mandagen etter.. men så hadde jeg vært sykemeldt lenge da pgs. bekkenløsning ;) men nr 2 kom 4 dager før termin :P

Når er det vanlig å sende inn permisjonspapirer? Er i uke 19, og lurer på når jeg må begynne å tenke på det :D

Når er det vanlig å sende inn permisjonspapirer? Er i uke 19, og lurer på når jeg må begynne å tenke på det :D

du har fortsatt god tid.. men greit å gjøre det tidlig..er tross alt nav det er snakk om :P treige og veldig flinke til å rote bort papirer..

Back
Topp