permisjon..

stineliten

Glad i forumet
vet at dette ikke er rett sted, men på øko%ret er det ingen.... har lest bvs side om permisjon, men skjønner fortsatt ikke: kan mamma og pappa ta ut permisjon samtidig?? dette gjelder ikke de to ulønnede omsorgspermisjonsukene, men kan far ta pappaperm(5uker) samtidig som mamma?? helt forvirret[&o] håper noen vet[:)]

det er så vanskelig å sette seg inni....mye regler.. er det sånn at barnetrygden har økt eller er den på 970el hva det var enda?

Far kan ikke ta permisjon så lenge du har. Da må du enten ta ferien din eller gå 5 uker uten lønn.

jeg var på trygdekontoret i forrige uke, for å få oppklaring i dette, og da sa hun klart og tydelig FLERE ganger at far KUN kunne ta perm om jeg gikk tilbake til jobb, var under utdanning eller sjuk.

På permisjonslappen fra arbeidsgivern min står det; når far skal ta perm, må mor enten gå tilbake til jobb eller ta ferie.

Rart man blir forvirra???

skjønner ikke stort hvertfall....
vet ikke om jeg får ferien min til gode eller om jeg må fryse permisjonen.. detta ække lett!

Det jeg fikk til svar da, var at ferien kan tas ut og at permisjonen bare forskyves med tilsvarende uker.

hvordan skriver man opp det i papirene fra trygdekontoret da?

Jeg å blir litt forvirret, så jeg har fått time på trygdekontoret. Da skal jeg få hjelp av en saksbehandler til å fylle ut permsøknad, vite hvilke rettigheter jeg har osv..

du kan ta ferie,jobbe eller har fri uten lønn når far skal ha sin permisjon. Det er kun en av dere om gangen som kan få utbetalt sv.pengar!

de to fyrste ukene kan ein ofte få dekka med arb.gjevar,noken har 2 uker andre berre ei..ikkje hørt at noen ikkje har fått det enda,men det fins vel det og!!

Som far har du krav på to ukers omsorgspermisjon rett etter fødsel. Men det er opp til arbeidsgiver om det utbetales lønn i disse to ukene.

(Heldigvis har arbeidsgiveren til samboeren sagt at de skal betale full lønn i begge ukene. Der jeg jobber får "gutta" lønn den ene uka og den andre er uten betalt)

Ang fedrekvoten - altså de 5 ukene far skal ha, så kan de ikke tas sammen med mor. De må tas enten når mor er ute i arbeid, eller tar ferie.

Back
Topp