Permisjon..:)

AudiMamma

Gift med forumet
Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjon..? Har dere tenkt å jobbe fram til lillingene kommer el skal dere ha permisjon 3uker før..?og skal dere ha hele permisjonen el får fedrene en del av den..?? Jeg har tenkt å jobbe fram til fødselen..å her skal permisjonen deles i to:)

Permisjonen min starter 3 uker før termin.
Men har vært sykemeldt lenge :/
Funker ikke jobbe i klesbutikk,stå og gå på murgulv hele dagen med låsninger fra rompa og opp til nakken :(
Savner jobb!!!

Permisjonen skal og deles,papsen skal ha sine 12 uker :)

MÅ man ikke gå ut i permisjon 3 uker før termin, det fikk jeg beskjed om!?
Her skal jeg ta hele permisjonen (10 måneder med 100% lønn) , men dette fordi pappaen er student og ikke har opparbeidet seg noe :)

Mor er pålagt å ha permisjon senest tre uker før fødsel og seks uker etter fødsel. Etter disse ni ukene kan permisjonen fordeles på begge hvis begge har opparbeidet foreldrepenger da :-) Min permisjon begynner i morgen, men litt ferie inni og etter permisjonen skal jeg være hjemme til 8.april, så er det far sin tur i 12 uker. Hvordan vi gjør det når han er ferdig i begynnelsen av juli og frem til forhåpentligvis barnehagestart i august vet vi ikke enda.. Hva skal dere?

har ikke krav på perm siden jeg ikke har jobba meg opp det jeg skal men har alvøser noen mnd fram forhåpentligvis så blir det vell jobb igjen i sept/ okt regner jeg med.. har måtte gi opp nå pga bekkenet.. så gått halveis hjemme i ei uke nå blir snart gal vill ut og jobbe igjen hehe..

Ja, har nå begynt min permisjon tre uker før termin.

Man skal helst ta ut tre uker før termin. Disse tre ukene faller bort dersom man føder før eller ikke tar dem, og kan ikke flyttes. Hovedgrunnen er at barnet blir sett på som fullbåret i uke 37, og det er normalt å føde mellom uke 37 og uke 42. De ønsker at mor skal roe ned tempoet de siste ukene før termindato for å spare krefter til fødselen.

Jeg tar hele fellesdelen av permisjonen, far tar de siste 12 ukene, og det er vi enige om, jeg har spurt ham mange ganger om han vil ha mer. Men siden han også har mulighet til å ta ferie rett etter så er han fornøyd. Vi vil jo da kunne ha sommerferie sammen rett etter at han er ferdig med sin permisjon. Rekker vel da barnehagestarten ganske bra.

Jeg går ut i permisjon 22. juni, da har jeg først èn uke ferie og så starter permisjonstiden. Jeg skal ha 35 uker med 100% lønn og så tar sambo ut sine 12 uker, også med 100% lønn. Jeg regner med å være tilbake på jobb 10. april 2013;-)

Første permdag er 22 juni, da blir det perm til slutten  av mars 2013 inkl 4 uker ferie i vinter. Har tenkt å ta litt ulønnet perm på direkten, tok 4 mnd sist med nr 1, men blir ikke like lenge denne gang. Min samboer skal ha 12 uker sammenhengende neste vår/sommer tenker vi. 100% lønn valgte vi, slik som sist :) Sist sparte jeg opp endel peng til de mnd m ulønnet perm.

Min permisjon starter til onsdag :)
Skulle så gjerne delt den med mannen min, men siden jeg har fått utbetalt engangsstønad så kan ikke far få sin del av permisjonen (ved mindre jeg gir fra meg HELE permisjonen til far og studerer)

Her går jeg ut i permisjon 21.juni. Men er sykemeldt fra 30.mai. 
Vi blir nok å gjøre som sist, at vi plotter inn mannens permisjon i tre deler, à 4 uker pr del.
Dette er enklest for oss, med den type arbeid vi har. Har ikke fått noe svar fra nav om de forskjellige datoene enda, men tror vi har permisjon til slutten av juli 2013 om jeg har regnet rett.

Jeg går ut i permisjon 8. juli, og tar permisjon med 100% dekning. Mannen får tolv uker. Vi rakk vel egentlig aldri å snakke om hvordan vi skulle fordele permisjonen før jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk forlenget vikariatet mitt ved skolen jeg jobber, fordi jeg "skal jo ikke jobbe neste år uansett", som rektor så fint sa det.... Så da står jeg foreløpig uten jobb når permisjonen er ferdig, og begynner vel ikke før august 2013. 

Endelig vår tur <3> skrev:
Mor er pålagt å ha permisjon senest tre uker før fødsel og seks uker etter fødsel. Etter disse ni ukene kan permisjonen fordeles på begge hvis begge har opparbeidet foreldrepenger da :-) Min permisjon begynner i morgen, men litt ferie inni og etter permisjonen skal jeg være hjemme til 8.april, så er det far sin tur i 12 uker. Hvordan vi gjør det når han er ferdig i begynnelsen av juli og frem til forhåpentligvis barnehagestart i august vet vi ikke enda.. Hva skal dere?

Siden jeg skal settes i gang i uke 36, blir det jobbing fram til da. Har i grunn tenkt å begynne å jobbe igjen etter 4mnd om alt går bra. Da skal jeg og mannen dele permisjon 50/50..:) gjorde det samme med nr1 så ser ingen grunn til at vi ikke skal gjøre det nå også.:)

Jeg går u ti permisjon 3 uker før termin og tar hele felles delen, faren skal ha 12 uker når jeg begynner i jobb igjen. Vi har valgt 80% dekningsgrad. Så håper jeg vi går bhg plass i aug 2013:)

Back
Topp