Permisjon

Growgirl

Glad i forumet
Nå har jeg gått mer eller mindre sykmeldt under mine assisterte prøvinger. Har hatt en lang periode nå fra februar til nå. Legen ønsker å sykmelde meg i sommer til og med uke 28. Hvr vi da har ferie i to uker. Det vil si oppstrt på kobb igjen i uke 31. Når denne perioden er over så har jeg 64 dager igjen av sykedager før det har gått et år. Har jeg rett på foreldrepenger. Har vært fast ansatt i kommunen i flere år. Det er jo en regel at man må ha jobbet 6 av de 10 mnd Tenk om jeg går med tvillinger og blir mer sykmeldt. ( har satt inn to egg)

Sykepenger gir samme rett til opptjening av foreldrepenger som vanlig arbeid. Og hvis du får tvillinger og trenger mer permisjon får du jo automatisk noen mnd lenger med tvillinger.

Hvorfor vil legen sykmelde deg fremover? Jeg bare tenker om det kan være grunn til å søke svangerskapspenger isteden men da må det være av hensyn til barnet og ikke til deg, det er regelen. F.eks hvis det er grunn til å frykte at du i en stressende jobb (?) kan miste barnet eller føde for tidlig er dette grunnlag for å gi svangerskapspenger. 

Er på grunn at hun ønsker at jeg skal ta detmed ro så lenge jrg har holdt på så lenge. Hun vil være på den sikre siden pga stress osv

Synes det høres lurt at du sykemelder deg viss du har en stressende jobb eller føler at du trenger det selv, ikke ta noen sjanser når dere endelig har fått det til :-)  men er veldig dumt viss du mister rettigheter eller mulighet for fremtidig sykemelding, er jo ganske stor sjanse for at svangerskapet blir tyngre etter hvert, spesielt viss du får tvillinger. Eg ville hørt med NAV om rettigheter og evt legen. Står jo mye på NAV sine nettsider om rettigheter og slikt. Håper noen kan hjelpe deg med bedre svar :) 

Back
Topp