permisjon

smorfen

Flørter med forumet
hvordan er det nå? ser man kan velge 52 eller 64 uker? far skal jo ha 3 mnd, men skal de ha det selv om man ikke bor ilag eller er ett par?

er det 52 uker med full dekning da og 64 uker med 80%?

jeg og bf driver og ordner ut av ting, men vi vet liksom ikke hva som skjer, om vi blir ilag eller ikke...

smorfen skrev:
hvordan er det nå? ser man kan velge 52 eller 64 uker? far skal jo ha 3 mnd, men skal de ha det selv om man ikke bor ilag eller er ett par?

er det 52 uker med full dekning da og 64 uker med 80%?

jeg og bf driver og ordner ut av ting, men vi vet liksom ikke hva som skjer, om vi blir ilag eller ikke...

hvor har du 52 og 64 uker fra? 100% dekningsgrad tilsvarer 47 uker der eg meiner far har rett på 12 uker , og 80% tilsvarer 57 uker.

Der som Lucas09 skriver. Det er 47 og 57 uker man kan velge mellom. Hvorav far må ha 12 av de ukene. Han har rett på de selvom dere ikke bor sammen, tar ikke han de mister dere de. Litt usikker på hvordan det er om du har 100% omsorg.

viss en går inn på nav på beregne foreldre penger, så kommer opp den linja her når en vil velge dekningsgrad:

100% foreldrepenger (maksimalt) 52 uker

smorfen skrev:
viss en går inn på nav på beregne foreldre penger, så kommer opp den linja her når en vil velge dekningsgrad:

Jeg har printet ut det skjema man skal sende inn og på det står det 57 uker :-/

smorfen skrev:

Har du kanskje skrevet at du skal ha flere barn? Tvillingfødsler gir flere uker.

På NAV sine sider står:

"Hvis fødselen skjer 1. juli 2011 og senere er stønadsperioden 47 uker med 100 prosent dekningsgrad og 57 uker med 80 prosent dekningsgrad"

Det er 47uker eller 57uker med 100% eller 80% lønn.

Jeg går ut i permisjon midt i mars, med 47uker permisjon varer den til november. Da tar jeg 5uker ferie. Så tar jeg 6uker permisjon uten lønn. Da får jeg være hjemme til 1februar. Da skal mannen ha sine 12uker og vi kommer til midten av april.
Siden han jobber 2uker og har 4uker fri (offshore), så tenker jeg å bruke ferien det året på å ta fri når han jobber (+evt mamma tar en uke eller to), slik klarer vi oss til 1august. Da vi har rett på barnehageplass og baby er litt eldre når han kommer i barnehage også :)

jeg og mannen min skal ha litt lignende opplegg. jeg har min permisjon først..så tar jeg noen uker permisjon uten lønn og så skal han ta sine 12 uker. Men det jeg lurer på da er når skal mannen søke?
Skal han søke samtidig som meg? vet jo at det er et eget skjema som man må sende inn ang utsettelse av permisjonen. siden han ikke skal ta ut ukene nøyaktig etter meg.
Men må han søke en gang vanlig først og så søke om utsettelse etterpå?
Merker jeg blir litt forvirra!!:)

flowermillan skrev:
jeg og mannen min skal ha litt lignende opplegg. jeg har min permisjon først..så tar jeg noen uker permisjon uten lønn og så skal han ta sine 12 uker. Men det jeg lurer på da er når skal mannen søke?
Skal han søke samtidig som meg? vet jo at det er et eget skjema som man må sende inn ang utsettelse av permisjonen. siden han ikke skal ta ut ukene nøyaktig etter meg.
Men må han søke en gang vanlig først og så søke om utsettelse etterpå?
Merker jeg blir litt forvirra!!:)

Mannen må søke før din permisjon fra NAV ender, hvis han skal i perm rett etter deg, så er det lurt å søke noen mnd før din går ut slik at dere mottar pengene når han begynner på din (beh av søknad tar jo litt tid) men hvis du skal ha litt ulønna perm etter endt permisjon, så holder det at han søker om utsettelse og når han skal begynne på sin ca 1 mnd før din går ut :) Men lurer på nå om han må fylle ut 2 skjema (et som er likt det vi fyller ut og en som er eget for utsettelse av perm), er litt usikker på den, men de kan han levere samtidig uansett og tenger i grunn ikke tenke på det enda i hvertfall..

Back
Topp