Permisjon

solsikk1

Blir kjent med forumet
Noen som vet om det går ann å forandre fordelingen av permisjonen nå?? Samboeren min begynner i ny jobb i januar, da han egentlig skal ut i pappaperm. Så det jeg lurer på er om det går ann at han tar permisjon i nov-des, og jeg går ut i jobb igjen, for å ta ut resten av min permisjon i januar når han egentlig skulle hatt.
Hvordan er reglene om at begge har permisjon samtidig?? Mener å ha hørt at da får vi mindre utbetalt ?
Ble litt lang å rotete dette!! Men håper noen vet:)

Kontakt Nav, det er det tryggeste :-)

Det står ganske ryddig og klart på Nav sine sider også, men jeg også manglet svar på noen undringer rundt permisjonstemaet. Fikk god hjelp på Nav da.

Tror i grunn du bare kan skrive et brev til de og forklare saken/søke om å få forandret på datoene, men vet ikke om du får det. (Brev skal sendes til postboksadressen du sendte foreldrepengersøknaden til - print ut kun ny forside fra Nav-sidene og leg ved brevet/søknaden).

Dere kan nok ikke ha betalt permisjon samtidig, hvis jeg har tolket reglene riktig. Men han kan jo søke om å få utsatt sin del inntil barnet er 3 år, såfremt han har grunnlag for foreldrepenger.

Lykke til med å finne ut av det :-)

Back
Topp