Permisjon

BirgitteB

Elsker forumet
Dere som fødte 3 uker eller mer før termin,
Vil bare gjøre oppmerksom At du da "mister"
De 3 ukene før fødsel fra permisjonen din så hadde du 46 uker får du 43 fordi de 3 ukene før fødsel er for å slappe av før barnet kommer.

Selvfølgelig andre regler om du måtte ligge med barnet lengre på sykehus osv.

Jepp stemmer det. Husker jeg stussa veldig på det der med førstemann. Så nå har jeg lært! At permisjonen starter 3 uker før ul termin uansett. Føder du 5 uker før termin, starter permisjonen 5 uker før termin. Godt at jeg fikk akkurat på ul terminen så får jeg alle ukene jeg har regna på fram til den og den datoen[;)]

Jepp. Jeg mistet 3 uker :(

Betyr det at man må trekke fra evt dager fra den datoen som står på skrivet man får fra NAV når permisjonen er innvilget??

Jeg har skjønt det sånn ja! Jeg fikk fem dager før termin og må da starte fem dager tidligere på jobb enn først beregnet..

eg fekk brev fra nav etter fødselen om når permisjonen min var over... :D (eg fekk 3 uker før tiden)

Er sånn ja. Ikke noe moro for oss som gikk nesten 2 uker over termin heller....[&:] "Mister" jo nesten 2 uker med snuppa pga det [:'(]

ORIGINAL: Booba

Betyr det at man må trekke fra evt dager fra den datoen som står på skrivet man får fra NAV når permisjonen er innvilget??

Ja, dessverre[&o]

jepp

ORIGINAL: BirgitteB

Jepp. Jeg mistet 3 uker :(

jeg også!

SHIT!! Faen det må jeg få sjekka opp.

SHIT!! Faen det må jeg få sjekka opp.

Ja, ring NAV med en gang[:)] Hvis du fødte før tiden så har du mista tilsvarende tid av permisjonen.. helt sykt..[&o] 

eg fekk 5 uker før så her mista dei 3 ukene ja[:@] syns d e urettferdig..kan jo kje for at me føde før alltid..

hmm, jeg fant ut at de ikke hadde trekt fra de dagene jeg fikk før. Fikk 17dg før termin...
Hadde hørt at de skulle trekke det ifra, men på papiret mener jeg at de ikke hadde gjort det..[:)]

Ja det er tullete. Vi kan ikke noe for at barnet vil ut, men
Vi får ikke den tiden vi trodde. Og NAV er IKKKE
de som er flinkest til å informere. Fikk sjokk jeg :( men
Glad jeg ringte så jeg ikke gikk hjemme uten lønn de 3 ukene

ORIGINAL: Vidic

hmm, jeg fant ut at de ikke hadde trekt fra de dagene jeg fikk før. Fikk 17dg før termin...
Hadde hørt at de skulle trekke det ifra, men på papiret mener jeg at de ikke hadde gjort det..[:)]

De trekker i fra uansett dessverre. Du vil få brev i posten mot slutten av permisjonen der de opplyser om når siste utbetaling vil skje. Du får gjerne varsel en mnd i forveien.

Dere som gikk nesten to uker over kan søke om å få permisjonen utsatt tilsvarende, bare sånn at dere vet det..[;)]
Jeg fikk 6 uker for tidlig, men her har NAV sendt ut nytt tiltak etter jeg kom hjem med korrekt dato jeg skal begynne å jobbe igjen, utregna fra da vi ble skrevet ut fra nyfødt-intensiv (11 dager etter fødselen). Gjøres ikke dette automatisk over alt?[:-] Merkelig at samme instans har forskjellig praksis rundt om i landet, skulle jo tro de kunne klare å ha samme regler...?!!

Back
Topp