Permisjon

MarsMamma

Elsker forumet
ja,da har jeg vært hos nav å fått vite litt mer om permisjon å lønn..

Vi vil få i gjennomsnitt 3000kr mindre i mnd hvis vi tar 80% permisjon..[&:] Å det for oss er mer enn vi blir å ha råd til..
MEN MEN!!: o lykke :) Vi har regnet over feriepenger osv, å vi har 11000 til overs når sambo har tatt ut ferie i år, så de pengene skal legges rett på en egen konto øremerket permisjon! så der kan vi jo få litt ekstra ulønnet perm.å hvis vi i tillegg bruker neste års feriepenger,å sparer litt igjennom hele året, så skal vi nok greie å ha "permisjon" til juli i allefall.
Å i verstefall da,hvis vi ikke har råd til mer ulønnet perm. så kan jeg bytte bort mine dag-vakter med kveldsvakter (blir jo bare for en liten stund) så da åååårdner det seg for snille jenter *juble* er så glad nå!!

Meen,så lurte jeg på dette:

Vi skal jo da søke på barnehage innen 1.mars 2011. Går det ann å søke om at barnet får begynne i barnehagen i juli istedet for august hvis det er mulig for den barnehagen vi eventuellt kommer inn i?

Jeg fikk beskjed av nav at om du får pengene fra de får du bare opparbeida feriepenger for de 12 første ukene med 100%deknigsgrad.

MEN om du da får utbetalt fra arbeidsgiver (h*n får tilbakebetalt fra nav) så får du opparbeida feriepenger for hele året du er i permoisjon.

Så hvis d ikkje e arbeidsgiver som betale permisjonen, så får man ikkje ferie penga t neste år (2011)? e d sånn å forstå?
Kordan vet man kæm som betale ka? Eller e d d dem mene i søknaden?[8D]

ORIGINAL: MarsMamma

Vi vil få i gjennomsnitt 3000kr mindre i mnd hvis vi tar 80% permisjon..[&:] Å det for oss er mer enn vi blir å ha råd til..
MEN MEN!!: o lykke :) Vi har regnet over feriepenger osv, å vi har 11000 til overs når sambo har tatt ut ferie i år, så de pengene skal legges rett på en egen konto øremerket permisjon! så der kan vi jo få litt ekstra ulønnet perm.å hvis vi i tillegg bruker neste års feriepenger,å sparer litt igjennom hele året, så skal vi nok greie å ha "permisjon" til juli i allefall.
Å i verstefall da,hvis vi ikke har råd til mer ulønnet perm. så kan jeg bytte bort mine dag-vakter med kveldsvakter (blir jo bare for en liten stund) så da åååårdner det seg for snille jenter *juble* er så glad nå!!

Vi skal jo da søke på barnehage innen 1.mars 2011. Går det ann å søke om at barnet får begynne i barnehagen i juli istedet for august hvis det er mulig for den barnehagen vi eventuellt kommer inn i?

hei.

du MÅ søke barnehageplass FØR 1. Februar 2011 hvis du vil ha plass i august.
hvis du får plass, så må du nesten høre med den barnehagen. for mange barnehager har stengt (ferie) de 3 siste ukene i juli. og hvis de ikke har det, er det som regelt skolebarna som ikke har plass lenger fra 1. august.
men det er selvsagt lov å håpe at den barnehagen dere får har åpent hele sommeren og at kanskje noen har sagt opp plassen sin i sommeren.

men ta kontakt med barnehagen så fort du har fått plass. og hvis det ikke er noe ledig før 01. august, så be de ringe hvis noen slutter i sommerferien. [:)]

Det er veldig uvanlig at så små barn får begynne i barnehagen i juli. Dette fordi de ansatte driver ferieavvikling, eller fordi barnehagen rett og slett er stengt. Dersom de holder åpent, men ansatte er på ferie, tar de ikke inn barn. Dette er for at barnet skal få en trygg start i barnehagen. Da er man avhengig av at det er faste personer på jobb, som gjør det enklere å bli kjent med barn og mamma/pappa, og få et godt samarbeid mellom hjem og barnehage.

Men det skader jo ikke å søke, uansett. Kanskje dere kan komme fram til en løsning. Barnehagene er gjerne fleksible, i allefall i de kommunene hvor det er full barnehagedekning. Der sloss de nesten om barna.

Lykke til:)

ORIGINAL: *Isabella*

Jeg fikk beskjed av nav at om du får pengene fra de får du bare opparbeida feriepenger for de 12 første ukene med 100%deknigsgrad.

MEN om du da får utbetalt fra arbeidsgiver (h*n får tilbakebetalt fra nav) så får du opparbeida feriepenger for hele året du er i permoisjon.

ja,det vet vi :) Men med de feriepengene,+ de som mannen får fra både arbeidsgiver + fra nav så blir det litt [;)]

ORIGINAL: hctib89

Så hvis d ikkje e arbeidsgiver som betale permisjonen, så får man ikkje ferie penga t neste år (2011)? e d sånn å forstå?
Kordan vet man kæm som betale ka? Eller e d d dem mene i søknaden?[8D]

hvis nav betaler dine permisjonspenger,så får du kun feriepenger for de 12 første ukene. Hvis arbeidsgiver betaler, så får du for hele året.
Disse feriepengene får du utbetalt til neste sommer :)

edit: TROR jeg da,tør ikke si noe for sikkert[;)]

ORIGINAL: girlypai

ORIGINAL: MarsMamma

hei.

du MÅ søke barnehageplass FØR 1. Februar 2011 hvis du vil ha plass i august.
hvis du får plass, så må du nesten høre med den barnehagen. for mange barnehager har stengt (ferie) de 3 siste ukene i juli. og hvis de ikke har det, er det som regelt skolebarna som ikke har plass lenger fra 1. august.
men det er selvsagt lov å håpe at den barnehagen dere får har åpent hele sommeren og at kanskje noen har sagt opp plassen sin i sommeren.

men ta kontakt med barnehagen så fort du har fått plass. og hvis det ikke er noe ledig før 01. august, så be de ringe hvis noen slutter i sommerferien. [:)]

hmm..her har vi fått beskjed om at vi må søke før 1. mars [:)]

Barnehagene her har åpent hele sommeren,så lenge det er barn som trenger å være der. Men ja,hvis/når vi kommer inn så skal jeg heller ta kontakt med de,så får vi jo et svar på det :)

Back
Topp