Permisjon ved kontroll/uttak/innsett

Min sjef mente det ikke var noen grense for hvor mange dager man kunne ta ulønna permisjon, så sjekk opp det :) Det går alltid to dager her også siden vi reiser fra møre og romsdal til trondheim, så det blir jo fort noen dager
Kan godt hende jeg får ulønna permisjon, men det her koster så mye fra før så vil ikke få mindre i lønn.. Så bruker heller egenmeldinger og beholder den lønna jeg har :)

Hvordan gjør dere dette? Jeg har hittil fått velferdspermisjon med lønn, for de dagene jeg drar på kontroll, og må reise til Trondheim (da går det ofte to dager). Men nå har kommuna satt seg på bakbeina, og mener at jeg ikke har rett til permisjon med lønn fordi de ikke ser på behandlingen som medisinsk nødvendig. Jeg kjenner jeg blir eitrende bare ved tanken! Nå skal jeg altså straffes enda mer pga situasjonen..
Sykemelding? Eller permisjon uten lønn.

Min fikk fri med lønn på kort varsel, fordi bedriften virkelig trenger han. Jeg var sykemeldt, og de vsr fult klar over hvorfor :p

Jeg fikk fri med lønn, men er jo ikke noe man har rett på etter loven. Men hvis dere har en avtale som gir rett på fri med lønn gjelder jo den retten, så lurt å involvere tillitsvalgt for å finne ut av det.

Sykemelding har man heller ikke rett på (men noen leger ser bort fra det - men siden arbeidsgiver vet grunnen til at du eventuelt skal ha sykemelding kan de være vanskelige og bestride den) for kontroller og slikt.

Veldig kjedelig at det skal være så vrient! Mange bruker avspasering, ferie og ulønnet permisjon.

Det er så kjipt at man skal måtte tape inntekt oppi det hele.. Jeg har nå fått innvilga ulønna permisjon for sist kontroll og sist tur til Trondheim.. Som om ikke situasjonen er belastende nok fra før :shifty::arghh:

Får velferdspermisjon ved kontroll. Jeg jobber jo på sykehuset og får tatt de her så er jo ikke lenge vekke sånn sett. Til selve innsettet derimot er det 6 timer en vei. Jeg får kun velferdspermisjon for den ene dagen det er innsett og jobben krever oppmøtebekreftelse, så må dermed velge å ta fly for å rekke dit og hjem igjen på 1 dag (ellers måtte jeg brukt feriedag om vi skulle kjørt og blitt lenger).

Back
Topp