permisjon og sånn...

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
Jeg er nok litt utålmodig, og kunne sikkert funnet svar andre steder, men jeg prøver meg her... Jeg har fått jobb fra 1. sept, og planen er å jobbe da. Erfaring fra tidligere svangerskap er at jeg blir VELDIG dårlig fra uke 7-8 og utover.....jeg prøver å ta høyde for at det skjer igjen. Jeg har lest at man må jobbe 6 av de siste 10 mnd for å få permisjonspenger. Spørsmålet mitt er, hvor lenge må man jobbe for å evnt kunne bli sykemeldt? Er det noen minimiumstid? Det er absolutt mye mulig jeg kan jobbe hele veien, og hvertfall etter jeg har gått halvveis, men jeg frykter det verste - at jeg blir liggende og spy dag ut og dag inn i flere mnd....

Lurer på om det er mer enn fire uker for å kunne bli sykemeldt, er vel 4 uker for å kunne bruke egenmelding el no sånnt. Men skal ikke si det sikkert

Uten å si det for sikkert så mener jeg at det er 4 uker for egenmelding og 8 uker for sykmelding.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

høres rett ut:)

Ser det er flere som tenker det samme som meg.
Men vet ikke om det er forskjellig i det offentlige og private da..

Uten å si det for sikkert så mener jeg at det er 4 uker for egenmelding og 8 uker for sykmelding.

Mener dette er omvent:) er iværtfall sånn på min jobb

Prøver siden Nov 12
*Før svangerskapet*
*Ønsker 2014 baby*

Du kan sykemelde deg fra du begynner i stillingen. Men vær obs du må ha tiltredt stillingen før du sykemelder deg ellers mister du retten. Det er egenmelding du ikke har krav på i starten. Slik er reglene hos oss hvor jeg er ass avd sykepleier. .

Mener dette er omvent:) er iværtfall sånn på min jobb

Prøver siden Nov 12
*Før svangerskapet*
*Ønsker 2014 baby*
Aha, trodde det var motsatt, men du har sikkert rett. Har heldigvis aldri vært aktuelt :)

Aha, trodde det var motsatt, men du har sikkert rett. Har heldigvis aldri vært aktuelt :)

Takk for svar, dere! Jeg skal sjekke det ordentlig opp, men da veit jeg at vi ikke snakker månedsvis liksom! :) Blir spennende, jeg HÅPER på et helt annet svangerskap denne gangen. Lov å håpe! :)

Bare å ringe NAV sprørre :-) ringte de i dag for å få litt hjelp ang hvor lenge jeg kan være sykemeldt .. Fikk hyggelig hjelp med en gang :-)

Back
Topp