Permisjon og rødedager

Januargutt!

Flørter med forumet
Er det noen som vet om rødedager, som 1 juledag etc, telles inn i dagene med permisjon?
I mitt tilfelle så begynner jeg svangerskapspermisjonen min 15 desember (termin 5 januar), men har jo både 1 juledag og 1 nyttårsdag der, som er helligdager. Vil de telle med?

[8|]

Ja, de teller med.

(99 prosent sikker).

Kan i alle fall ikke huske at man "fikk igjen" røde dager fra sist jeg hadde perm. Og en del jobber jo også på de røde dagene.

Der jeg jobber (i kommunal helsesektor), skal vi skrive opp de røde dagene som eventuelt vi skulle jobbet i turnusen vår på timeliste. Det vil altså si at vi får 133% for de røde dagene selv om vi er i permisjon. [:D]

Permisjon er permisjon uansett røde dager eller vanlige dager. Du går ut i permisjon 21 dager før termin, så lenge du ikke ønsker å ta ut mer av permisjon før termin enn det du må. [;)]

Jeg jobber i en bedrift hvor vi har fri på røde dager, så derfor lurte jeg på om jeg da får "flere permisjonsdager" ved å telle med disse. Men mest sannsynligvis gjør jeg nok ikke det....

Men takk for svar [:)]

Røde dager blir brukt i permisjonen ja, så jeg er super fornøyd med å starte permisjon 4 Januar som er første arbeidsdag i det nye året her i bedriften :)

Back
Topp