Permisjon og penger ?

eiamor

Flørter med forumet
Jeg grubler masse om dagen om akkurat dette med utbetaling av penger når jeg skal ut i permisjon . Jeg har bare 70% fast stilling og man blir jo ikke akkurat rik av denne lønnen , særlig hvis jeg ikke har jobbet noe ekstra . Har hørt noe om at de tar gjennomsnittet de siste 6 mnd i arbeid . Men er det noen som kan fortelle meg hvordan dette regnes ut ?

Jeg prøver å jobbe en del ekstra nå før jeg skal ut i januar . I håp om at jeg kunne fått litt mer :) men får jo se hvor lenge jeg orker å jobbe masse !

Takker for svar :)

Det er gjennomsnittet av 6 av de siste 10 månedene som regnes ut ja.
Tar de 6 beste lønningene og deles på 6. Tror det er en lønnsopplysninger skjema som sjefen din må fylle ut for nav.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Det er gjennomsnittet av 6 av de siste 10 månedene som regnes ut ja.
Tar de 6 beste lønningene og deles på 6. Tror det er en lønnsopplysninger skjema som sjefen din må fylle ut for nav.

sing[:)]

Jeg har fast 50% og blir heller ikke rik ;)
På kontrakt har jeg 18,5 t. pr uke, men har alltid jobbet ekstra så når sjukepengene skulle utbetales
regnet lønnsavdelingen ut det jeg faktisk hadde jobbet i snitt og det ble 25,5 t. pr uke. og det ble jeg bare glad for... da blei det fort litt mer på lønnslippen!
Så om man er frisk og rask lønner det seg å jobbe masse for da blir det mer perm-penger :-)

Akkurat dette snakte vi med nav om da vi ventet nr 2. Å fikk da beskjed om at de regnet ut pengene du skulle ha fra siste mnd før en gikk i permisjon. Jeg jobbet kun 100 % i 4 mnd før permisjonen startet men fikk utbetalt pengene etter 100 % lønn. Jobbet 60 % før de 4 mnd jeg jobbet fult. Det som var viktig var at en hadde vært yrkesavktiv i 6 av de 10 siste mnd forstod jeg det.

Tok utgangspunkt bare i den siste mnd før perm???
Hm......har jeg ikke vært bort..

Husker at de tok regnet de ut etter de 3 beste mndene, når jeg fikk baby sist men de var jo i 2009 så de er jo lenge siden[;)] Mye som har forandrett seg siden da sikkert[&:]

tusen takk for svar alle sammen :) blir spennende å se hva jeg ender opp med til slutt ;) håper det blir bra . Får bare prøve å jobbe litt ekstra fremover :)

Back
Topp