Permisjon og krav til mannen

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Hvilke krav har dere til mannen nå i denne nyfødttiden? Syns det er vanskelig å "kreve" at han er hjemme utenom jobb. Jeg tror han føler han er lite til hjelp og at det derfor er det samme om han er hjemme eller ei. Men for meg er det en avlastning i seg selv at han er hjemme.
Er du og mannen like "stuck" hjemme eller har han "frie" tøyler?

Han er hjemme endel når han har fri...Lager middag og hjelper med unger , bytter bleier og bysser om det er behov. Men nå er dette nummer 2 og alt går veldig fint..:) han har vært på kino en gang og ut noen gamger for å se fotball med kompiser.. synes det er helt greit at han er sosial..Men ikke noe byturer synes jeg er greit.. jeg koser meg hjemme med babyen..

Last edited:
Min samboer er med meg når han ikke jobber. Masse avlastning i ham, da jenten vår liker veldig godt å bli bært mye. Syntes det er vanskelig å komme deg ut alene og med en så liten en, greit å være to :)

Her er han fantastisk å tar alt med hus, handling, middag og de andre barna. Om han ønsker å gjøre noe etter jobb spør han alltid om det går bra for meg :) Jeg er nok mer stuck grunnet amming, men og valgfritt fra min side :)

Han gjør mye som han vil! Men han lager alltid middag og koser mye med snuppa når han er hjemme, og d er d viktigste, at de to får kvalitetstid sammen!:) ellers er d lite gråting og slitsomme netter på meg enn så lenge (opp å ammer 2-3 ganger, men sitter nå bare der, ikke noe stress...), så har ikke behov for avlastning sånn sett! Husarbeidet flyter litt da, men d kan vi leve med! Helt greit å prioritere sofakos, sosialt samvær og hobbyer over husarbeid! ;)

Han gjør litt som han vil, men hører alltid med meg først. Han trener et par ganger i uken, ellers er han svært sjeldent på noe utenom. Han var sammen med noen kamerater et par ganger i desember.

Synes vel egentlig at han kan holde seg mest mulig hjemme, og det er han enig i.

Min mann var hjemme like mye som meg, og var forelder på lik linje som meg i begynnelsen.
Han gjorde alt jeg gjorde, med unntak av ammingen.
Etterhvert som gutten vår har blitt eldre, har vi delt det opp sånn at jeg tar nettene (fordi han ikke våkner like lett som meg), og at han tar de første timene de morgenene han kan.

Vi har aldri hatt en sånt forhold hvor vi "tillater" den andre noe, eller hvor vi har måttet prente inn i den andre hvorfor vi vil ha det på en spesifik måte, heldigvis. :)

Hvilke krav har dere til mannen nå i denne nyfødttiden? Syns det er vanskelig å "kreve" at han er hjemme utenom jobb. Jeg tror han føler han er lite til hjelp og at det derfor er det samme om han er hjemme eller ei. Men for meg er det en avlastning i seg selv at han er hjemme.
Er du og mannen like "stuck" hjemme eller har han "frie" tøyler?
Jeg kan jo ikke tvinge han.. er glad for den hjelpen jeg får selv om jeg skulle sett at han gjorde mer.
:)

Jeg tar snuppa på natta pga han jobber. Men han hjelper meg på kvelden osv. Han lager stort sett middag pga endten skal snuppa ha mat eller så må jeg pumpe rundt de tidene. Har vi de andre barna, så levere han og henter. Jeg tar meg av snuppa, det meste av husarbeidet om jeg rekker og handler osv.

Back
Topp