Permisjon og ferie kluss

Bkno9045330

Første møte med forumet
Hei.
Er det noen som kan hjelpe meg og forklare?!

jeg fødte et barn i juni, og skal derfor ha permisjon (100% lønn) til januar, så 4 uker ferie etter for 2021. Men jeg kom plutselig over foreldre penge planen min og hvem er det som betaler meg under ferien min? Jeg fikk utbetalt feriepenger i juni 2021, og selvfølgelig igjen i juni 2022. Men er det slik at jeg må selv dekke inntekt i form av sparte midler til og dekke utgifter som hus, barn, mat osv, iløpet av di 4 ukene med ferie som er etter endt permisjon?!

jobber i kommunen om det har noe og si. Får noe foreldrepenger fra arbeidssted og resten utbetalt fra NAV.

Arbeidsgiver overtar utbetaling igjen fra dagen etter nav er ferdig. Du står vel på fast lønn?

Samboer hadde perm hele sommer, og tok 4 uker ferie rett etter i september for å utsette barnehagestart litt.

Han fikk lønn som normalt fra jobben sin da.

Hei.
Er det noen som kan hjelpe meg og forklare?!

jeg fødte et barn i juni, og skal derfor ha permisjon (100% lønn) til januar, så 4 uker ferie etter for 2021. Men jeg kom plutselig over foreldre penge planen min og hvem er det som betaler meg under ferien min? Jeg fikk utbetalt feriepenger i juni 2021, og selvfølgelig igjen i juni 2022. Men er det slik at jeg må selv dekke inntekt i form av sparte midler til og dekke utgifter som hus, barn, mat osv, iløpet av di 4 ukene med ferie som er etter endt permisjon?!

jobber i kommunen om det har noe og si. Får noe foreldrepenger fra arbeidssted og resten utbetalt fra NAV.
I kommunen trekker de lønn av feriepengene, sånn at man får utbetalt lønn når man har ferie :) så det går nok bra!

Mannen min gjorde det i fjor sommer. Han fikk vanlig lønn i ferien, jobber også i kommunen.

Back
Topp