Permisjon og fastlagt ferie

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg. Har begynt å se på permisjon og er en ting jeg ikke klarer å finne svar på:

I min jobb har jeg fastlønn hver mnd. Vi har i tillegg til 6 uker betalt ferie som vi kan bestemme selv når vi vil ta, fri med lønn i både romjul og påske.

Kan jeg feks si at jeg vil ha permisjon frem til fredag 18. desember for så å starte opp igjen med permisjon mandag 4. januar fordi jeg under vanlige omstendigheter jo ville hatt fri med lønn de to ukene mellom uansett - eller må jeg bruke av permisjonen min der? Det samme gjelder da rundt påske...

Noen kloke damer som vet? :-)

Ganske sikker på at du ikke kan det med mindre du tar ut av ferieukene dine. Har lest at man ikke kan stanse permisjonen i f.eks. påsken, for så å starte på igjen etter påske, så da gjelder vel det for julen også. NAV foreldrepenger på facebook kan svare deg bedre på det :)

Ganske sikker på at du ikke kan det med mindre du tar ut av ferieukene dine. Har lest at man ikke kan stanse permisjonen i f.eks. påsken, for så å starte på igjen etter påske, så da gjelder vel det for julen også. NAV foreldrepenger på facebook kan svare deg bedre på det :)

Tusen takk :-) får prøve å se om jeg får noe forståelig svar fra NAV da, er jo litt teit å evt måtte bruke av ferieturen mine for å ha fri når jeg uansett hadde hatt fri med lønn...

Back
Topp