permisjon - noen som vet?

¤Steinbukk¤

Forelsket i forumet
Hvis man føder før termin, mister man da de tre ukene (eller deler av dem) man har før termin? Eller får man nøyaktig det antall uker man har krav på uansett når man føder? Dvs. hvis jeg føder i morgen (har termin 12. juli) så får vi likevel 54 uker?

Som jeg har forstått det, så mister man de tre ukene ja.

Vis du føder før mener jeg å ha lest at du mister disse tre ukene før termin.
Men for sikkerhets skyld sjekk trygdeetaten.no for mer info ang dette.

Hm... tenkte meg det. Takk for svar!!

Jeg har nettopp snakket med trygdekontoret og der fortalte de meg at hvis man føder før tiden så mister man de 3 ukene man har før termin..
Så det gjelder å knipe igjen jenter [:D]

Skal du ha 80% permisjon har du 54 uker,hvor 6 av de går til far..Hvis du føder etter 1 juli..
Så da blir det 45 uker igjen til deg..

jeg vet at lånekassen tar hensyn til dette.....at man får tre uker før uansett...men vet ikke om det samme gjelder for offentlig,,,trygdegreier...??[8|]

Da mister du de tre ukene, ja

Jeg vet faktisk om ei som Ikkje hadde jobbet seg helt nok til og få permisjonspenger.....
Også fødte hun før tiden, Og da mistet hun permisjonspengene som hun gikk og ventet på og ha jobbet nok til og få...
KJIPT...

Mister dem ja, men får desto flere dager med nurket da[:)]

Det er riktig at hvis man føder før så mister man de dagene/ukene man føder før.[;)]

Hei!
Jeg fikk jenta mi 5uker for tidlig. Jeg mistet da de 3ukene før termin.men permen min begynnte ikke å gå før jeg kom hjem fra sjukehuset.

Back
Topp