Permisjon, NAV, trenger litt hjelp...

ORIGINAL: Ann Kristin^

vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre med det permisjons greiene jeg.Synes hele nav og papirene demmes er innvikla! Og ikke vet jeg om jeg skal ta 100% eller 80%. Begynner å haste litt vet jeg:p

Men er det noen som kan svare på om far må ha 10 uker sammenhengende og om han må ta de på slutten? Om han da kan ta fem uker midt i og kanskje fem uker senere?

Far kan dele opp hvis han vil, og han kan ta de når som helst i permisjonstiden, bortsett fra de første 6 ukene etter fødsel, disse ukene er forbeholdt mor. Han må ta de innen barnet er 3 år, ellers mister han dem. Sånn tror jeg at det er. Les mer om det her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote [:)]

ORIGINAL: Ann Kristin^

vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre med det permisjons greiene jeg.Synes hele nav og papirene demmes er innvikla! Og ikke vet jeg om jeg skal ta 100% eller 80%. Begynner å haste litt vet jeg:p

Men er det noen som kan svare på om far må ha 10 uker sammenhengende og om han må ta de på slutten? Om han da kan ta fem uker midt i og kanskje fem uker senere?

Pappapermen behøver ikke taes sammenhengende, nei, og trenger heller ikke være på slutten. Det gjorde ikke vi sist iallfall. Da tok samboern noen uker ca. midt i, hvor jeg tok ut noen ferieuker samtidig slik at vi begge var hjemme. Så gjorde vi det samme med et par uker noen mnd senere, også jobbet jeg et par uker mens pappaen hadde perm, før jeg deretter fortsatte permisjonen min en måned til. Går også an å ta ut deler av permisjonen gradert. Det er litt mer innviklet å forklare, men det er mulig å ta ut perm f.eks en dag i uka, og på den måten forlenge permisjonstida totalt.

Back
Topp