Permisjon - igjen

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når jeg tar ferie på jobben min så telles ikke røde dager. Altså om det er en rød dag feks en fredag og jeg tar ferie den uken så bruker jeg kun 4 feriedager. Gjelder dette når jeg er i permisjon også? At jeg kan sette opp ferie de ukene det er røde dager slik at jeg sparer noen av feriedagene? Arbeidsgiver forskutterer lønn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det har jeg blitt fortalt hvertfall. Jeg har tenkt å legge inn en ferieuke i påsken f.eks, slik at jeg forlenger permisjonen med noen dager.

Ja, det har jeg blitt fortalt hvertfall. Jeg har tenkt å legge inn en ferieuke i påsken f.eks, slik at jeg forlenger permisjonen med noen dager.
Var det jeg tenkte også. Men hvis jeg skriver feriedager man, tirs og onsdag og ikke torsdag og fredag som er skjærtorsdag og langfredag: disse dagene blir ikke automatisk regnet som en del av permisjonen? Eller tar jeg vekk hele den uken til "ferie" på papirer til nav da? Og så søker jeg om ferie på eget ark til arbgiver?

Skjønner ikke helt hvordan papirarbeidwt skal gjøres...

Jeg ville dobbeltsjekket med nav, men jeg tror du setter hele uken som ferie for å få de røde dagene i bonus.

Jeg har satt opp to uker i mai og to uker i juni som ferie...da er det 2 helligdager der, som jeg fører over til senere! Kr.H.f.dag og 2.pinsedag!!

herregud, dette har jeg IKKE tenkt på... hjelpes så mye man må få med seg i denne permisjonssøkingen! :p

Vet dere om dette er rutiner på alle arbeidsplasser? Jeg jobber selv på et universitetssykehus, har ikke hørt noe om det tidligere.. Dersom det gjelder hos meg også, så må jeg skynde meg å endre litt på ferieukene ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vet dere om dette er rutiner på alle arbeidsplasser? Jeg jobber selv på et universitetssykehus, har ikke hørt noe om det tidligere.. Dersom det gjelder hos meg også, så må jeg skynde meg å endre litt på ferieukene ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Nei det tror jeg ikke gjelder hos alle. Og hvertfall ikke der man jobber røde dager - noe man gjør på et sykehus

Back
Topp