permisjon i studier

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Er det noen her som har tatt permisjon tidligere enn de 3 ukene før termin? Fikk dere da fortsatt de pengene man kan få i permisjonen?
[:)]

Jeg har praksis noen uker før min permisjon skal starte, og jeg vil helst ha min praksis sammenhengende, og vil gjerne prøve å få permisjonen min til å starte når praksisen starter. Men virket som om dette skulle være et veldig stort problem for lånekassen i forhold til om jeg da fortsatt skulle få de pengene, så bare lurer på om noen har tatt tidligere permisjon [:D]

Også lurer jeg på hva dere fikk utbetalt i mnd ca? :)

Jeg var sykemeldt, så her ble det gjort om til sykestipend, og permisjonen startet når den skulle. Lite hjelp å få fra meg med andre ord [8D]

ORIGINAL: Marlu

Ja jeg hadde termin 27.februar 09, så da tok jeg perm fra semesterstart (altså ca 1.januar 2009).

Skolen skrev et skriv at det var mest praktisk, og jeg sendte det til lånekassen.

Fikk omgjort det jeg hadde rett på ja [:)]

Tusen takk for svar [:)]
vet du sånn ca hva du fikk utbetalt i mnd da du var i permisjon?

Eller generelt hva noen fikk utbetalt i permisjonen? :)

Det du får utbetalt i mnd er det samme som du kan få i lån og stipend. Jeg får 6600 i mnd, samt 17000 i starten av hvert semester. [:)]

Jeg søkte om permisjon fra studiene og permisjon fra praksis separat, slik at første praksisperiode har jeg fri, men er ikke i ordentlig permisjon enda, hvis det er forståelig. Slik får jeg tatt all praksisen sammenhengende neste år, og jeg får levert inn alle oppgavene og gjort alt det andre som skal gjøres før jeg går ut i permisjon 3 uker før termin.

Back
Topp