Permisjon, hvordan fordeler dere?

Jeg går ut i permisjon i starten av oktober og planlegger å være tilbake på jobb i slutten av august neste år. Tenker å avvikle ferie inni der så at vi skyver på permisjonen. Pappan skla ha sine 10 uker etter det, altså neste høst. Men jeg dytter litt på ham så han kanskje kan ta litt mer. Tror det vil være fint for både ham og småen. Det ligger uansett så langt fram i tid at det er vanskelig å planlegge nå. Jeg har ikke fått somla meg til å søke om permisjon og foreldrepenger heller, så må få ut fingeren nå.

Jeg går ut i permisjon 28 september. Tar da 100% og sparer penger selv hver mnd og tar minst 8 uker permisjon fra jobb uten lønn. Regner med være tilbake i jobb fra September neste år. Pappa'n skal dele opp sine 10 uker og ha fri hver fredag i nesten 1 år fra 28 juni. :)

Pappaen tar 10 uker og jeg tar resten. Han gjør det samme nå og syns det er helt greit :)

Jeg tar min del og felles fra 12.sept-11.juni(100%dekning), så tar far sine 10 uker. Så får vi se når ferien blir tatt. Satser på bhg-start midt-august (og håper denne er like klar som førstemann var). Rundt fødsel har vi ikke helt avklart hvor mye mannen blir hjemme, men tviler på 14 dager. Han får ikke betalt av jobben, men har en del ferie igjen, så mulig han bruker den i steden. Han hadde annen jobb sist, da var han hjemme kun to dager pga mye styr på jobben akkurat da.

Her tar jeg felles ukene og pappaen tar sine 10 uker :)

Jeg tar ut alle ukene, da far ikke har rett på foreldrepenger. Men han er student, så vil tilbringe mye tid med ungen uansett.
Jobben dekker også opp lønnen 100%, så mister ikke noen penger da de utbetaler lønn som vanlig.

Når to av besteforeldrene til ungen også er pensjonist/hjemmeværende, så er det ikke mangel på barnepass om vi trenger fram til bhg-start.

Pappaen tar 10 uker, jeg resten. Han tjener bedre og jeg er mer erstattbar på jobb. Storebror tok ikke flaske før han var 7 mnd, og spiste lite fast føde fra 6 mnd, så puppen var ganske viktig da og håper den blir det denne gangen også :)

Back
Topp