Permisjon, hvordan fordeler dere?

asil

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hvordan fordeler dere permisjonstiden mellom mor og far?

Vi har begge jobber som ikke er helt forenelig med 100% fravær over lengre tid, så vi har blitt enige om følende fordeling:

Første 4 mnd: 100% meg
Resten av perm: 50%-50% deling mellom meg og far.
Samt 4 uker felles ferie midt i 50-50 perioden.

Selvfølgelig forutsatt at flaske og evt grøt aksepteres av snuppa, men vi tror dette vil passe best for oss! :)

Pappaen skal ha 10 uker neste høst, jeg tar resten. Heldigvis har pappaen også spart ferie, så han blir hjemme i 4 uker når vesla blir født [emoji173]

Her skal pappaen ha 2 uker sammen med meg etter fødsel, så har jeg resten av permisjon + 4 uker ferie og starter på jobb igjen i Juli beste år, så tar pappaen 2 uker ferie og 10 uker permisjon slik at hun er 1 år til barnehagestart.
Pappaen har da 2 uker resterende ferie vi kan fordele etter behov og lyst.

Økonomisk sett, så tar jeg alt av min og felles og han tar kun sin pappa perm. Han taper på å ta mye perm og jeg har ikke fast jobb, kun vært vikar her og der.
Og når pemisjonen min går ut 20 juli, så tar jeg meg ferie i 3-4 uker

Jeg har hatt arbeidsavklaringspenger fra NAV så da har ikke far krav på noe av fellesperioden. Veldig synd, da jeg virkelig unner han mere permisjon. Så her skal jeg ha alt frem til hans 10 uker starter i juni. Han får selvfølgelig også de første 14 dagene nå etter fødsel da, men kjipt at han ikke får mere.

Han skal ha sine to uker ved fødsel her også :) Og så blir det totalt 14 uker perm på pappsn (fordelt over 28 uker). Samt 4 uker ferie.

Fordi hans jobb overhode ikke er forenelig med 100% permisjon over tid (selvstendig advokat) så tar jeg all min +felles. Han tar ut noe 50%permisjon slik at vi kan være litt mer sammen i perioder når jeg har perm. Ellers blir nok en del fordelt utover de neste to årene.
Det er ikke så lett å tilfredsstille både stat og klienter;)