Permisjon for lærere som føder i september

Ja nettopp.. det var det jeg lurte på om var mulig. kan jeg bare ta en pause i permisjonen fra 20 juni til ca 11 august liksom? Må den ikke være sammenhengende? Vet iallefall at far kunne tatt ut sine 10 uker i denne perioden men...beste hadde jo vært om han kunne spart dem når jeg har fri uansett.
Du tar pause i permisjonen ja, og går tilbake "på jobb" og avvikler ferie :)

Ja.. Nettopp..!!! :) det var akkurat det jeg lurte på om jeg kunne gjøre.. Var det jeg mente i det første åpningsinnlegget der jeg spurte om vi kunne vente med å ta ut de siste ukene til etter avspasering og sommerferieperoiodeni juni, juli og august. Altså rett og slett bare ta en pause i permisjonen de ukene vi uansett har fri pga avspasering og ferie. Så mitt spørsmål er vel egentlig.. kan man ta en pause i fellespermisjonen?

Vet du om de du kjenner bare tok en pause eller om kanskje far tok sine 10 uker mens mor hadde pause. Leste på "Nav foreldrepermisjon" at man nemlig kan bryte opp fellesperioden ved at far tar ut sine 10 uker midt inni. Så det hadde jo gått ann at samboeren har permisjon i 10 uker mens jeg også har fri. (Selv om jeg helst ikke har lyst til å ha fri når han har permisjon da..blir kanskje vanskelig å holde seg unna)
Jeg er ikke helt sikker på hvordan de gjorde det som sakt.. Men jeg vet at det ble noen dager der de måtte skaffe barnevakt, pga at mor gikk tilbake til arbeid, og dermed tok en pause fra permisjonen(fellesperioden). Jeg tror at far også jobbet denne perioden, for selv om mor nå også jobbet 100% så hadde hun jo likevel fri pga lærernes lange friperiode på sommeren. Uten at jeg er helt sikker på det, så tror jeg kanskje at far tok sin permisjon senere. Og at ingen av dem hadde permisjon i løpet av sommeren, jeg tror nemlig at man kan søke om utsettelse av permisjonen :)

Jeg sitter å teller på uker for å planlegge våre permisjonsuker. Det eneste vi er ganske sikre på er at vi tar 100% dekning. Termin er foreløpig 2. september (jordmor mener 6.). Hvis jeg tar alt mitt + felles ser det ut som jeg går tilbake i jobb i midten av mai. Selv om jeg helst skulle sett at jeg ikke kom tilbake i skoleåret, vil jeg at mannen min skal få oppleve å være alene med barnet. Hvis han ønsker mer enn 10 uker, skal vi nok få til et kompromiss.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan det er med feriepenger, både i 2017 og 2018? I år jobber jeg jo bare frem til august og neste år vil jeg jo da 6-7 mnd.. Får vi full pott eller blir det mindre? Jeg har fast jobb..

Back
Topp