Permisjon Bergen

S-40560260

Flørter med forumet
Hei! Er det noen som kjenner til sosiale aktiviteter i permisjon å gjøre i Bergen/omegn? :) Spesielt for Pappaene som ikke helt har sin egen barselgruppe.

Babysang? Synes Humanetisk forbund sin babysang var koselig.
Noahs Arc, babykafe på Nesttun.
Babysvømming.
Åpen barnehage?

Hei! Er det noen som kjenner til sosiale aktiviteter i permisjon å gjøre i Bergen/omegn? :) Spesielt for Pappaene som ikke helt har sin egen barselgruppe.
Signerer listen over her, og legger til at mors barselgruppe også er far sin barselgruppe. Han kan invitere de andre babyene sine pappaer (og mødre) hjem til dere eller på en trilletur for å bli litt kjent. Det oppfordres gjerne til at fedrene blir med på samtalene når det er kontroller. HS kunne vært flinkere til å gjøre dette med alle.

Det er stort sett åpne barnehager i alle bydeler. Kirken ved Åsane senter er en av dem. Masse leker, ha med lunsj og spis sammen med de andre. Ofte sangstund der også. Ei venninne så i går at biblioteket i Åsane oppfordrer til babytreff annen hver onsdag for barn 0-2 år. De fleste kirker har også babysang. Selv ikke kristen, men det er veldig sosialt å gå. Spiser etter sang der jeg går. Har med mat.

Han kan sende melding til kollegaer han vet er i permisjon. Jeg har oppsøkt og blitt bedre kjent med flere kollegaer på den måten. Min barselgruppe er liten og vi bor langt fra hverandre. De to andre har ikke bil, så vi treffes sjelden. Hvis man vil være sosial kan man ta ansvar for å oppsøke andre på eget initiativ.

Back
Topp