LilleLisska
Forumet er livet
Katti ska æ søke på permisjon og æ får bare engangsstønad. Katti ska æ liksom søke på alt det her?[8D][:)]
Helt grønn på sånt æ [8D]
Helt grønn på sånt æ [8D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Jarmila
engangsstønaden kan du få fra tre mnd før termin, permisjon er vel så fort man vet man er gravid og vet når man skal være borte..., det siste er jeg litt usikker på, er student jeg og da er det andre frister.
ORIGINAL: Kittekat
Engangsstønaden kan du få fra uke 26, permisjonssøknad kan du også sende nå.
Nav anbefalte meg å få alle søknader sendt nå i løpet av de neste ukene, på grunn av sommerferie og slikt.[:)]
ORIGINAL: ¤GravidLisska¤
engangsstønaden kan du få fra tre mnd før termin, permisjon er vel så fort man vet man er gravid og vet når man skal være borte..., det siste er jeg litt usikker på, er student jeg og da er det andre frister.
Æ e jo student enda nu da.. Men e jo ikke det til høsten da.. Når ungen kommer..
Æ e helt blank på det der..
ORIGINAL: veldiglyst
Æ e jo student enda nu da.. Men e jo ikke det til høsten da.. Når ungen kommer..
Æ e helt blank på det der..
Hadde du vært smart så hadde du søkt skole til høsten, for så å søkt permisjon det skoleåret. Er ikke noe problem det, er faktisk studenter som får den beskjeden av NAV.
E jo alt for seint å søke på skole nu. Og dessuten så vil æ ikke gå skole. Tenkte å søke på jobb i barnehagen. De trenger folk fra høsten, så da kan æ bare opplyse om at æ har en unge.
ORIGINAL: Najila
E jo alt for seint å søke på skole nu. Og dessuten så vil æ ikke gå skole. Tenkte å søke på jobb i barnehagen. De trenger folk fra høsten, så da kan æ bare opplyse om at æ har en unge.
Ja, hvis du får deg jobb, og rekker å jobbe 6 mnd'er før babyen kommer, så er jo det det beste! mye mer støtte å få når du har jobba, enn di 6500kr du får i fødselsstipend.
ORIGINAL: AnineT
Hvis du hadde søkt på et studie fra høsten av, og tatt ut permisjon fra det så må du ikke ta det studiet senere nei.
Dette blir jo anbefalt både av lånekassen og nav.
Ja, hvis du får deg jobb, og rekker å jobbe 6 mnd'er før babyen kommer, så er jo det det beste! mye mer støtte å få når du har jobba, enn di 6500kr du får i fødselsstipend.
D når æ jo ikke. Men jobbe jo nu, og ska jobbe hele sommern, men har liksom ikke en fast jobb som æ kan permitere mæ fra.
Så da kan æ jo jobbe når ungen e kommet. Bare non tima om dagen, sambo e jo ikke i fast jobb heller. Men han får det til høsten.. såe æ har egentli et lite dilemma [8D]
Kan man kun ta ut permisjon dersom man har fast jobb?
Trodde det holdt at man hadde jobbet de siste 6 månedene jeg.
D når æ jo ikke. Men jobbe jo nu, og ska jobbe hele sommern, men har liksom ikke en fast jobb som æ kan permitere mæ fra.
Så da kan æ jo jobbe når ungen e kommet. Bare non tima om dagen, sambo e jo ikke i fast jobb heller. Men han får det til høsten.. såe æ har egentli et lite dilemma [8D]
Siden jeg er student selv, er jeg ikke 100% inne på dette med jobb og foreldrepenger, men så vidt jeg har skjønt så må man ha jobba 6 av di siste 10 mnd'ene før fødsel, og tjent over en viss sum... Hvis ikke får du kun enganastøtten på 33500 kr...
Kan man kun ta ut permisjon dersom man har fast jobb?
Trodde det holdt at man hadde jobbet de siste 6 månedene jeg.
Æ vet ikke. Må jo kunne det.. æ e jo en vikar, så vet ikke kossn d e me d dær..
Hvis du gjennomsnitlig har jobbet mer enn det du får i engangsstønad så lønner det seg jo å ta permisjonspenger istedet.
hvor lenge har du jobbet da? det er jo det det kommer an på.
Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 månedene før fødsel så har du jo krav på permisjonspenger!
Har ikke noe å si hvor mye eller lite du har jobbet. Det som er viktig å finne ut er om det er mest lønnsomt å få engangsbeløpet eller å få permisjonspenger. Enten 100% av det du har tjent i 42 uker eller 80% i 52 uker.
Kan være greit å ta med om du er usikker på hva du har tjent, for da kan dere se hva som lønner seg mest.