Permesjonen har begynt

Lynna19

Glad i forumet
Nå er tredje dagen av permen her, og dagene går fort. Har masse å gjøre og forberede synes jeg. Kjeder meg ikke, bare venter i spenning ;) jeg er glad jeg ikke må jobbe nå, det ville vært tungt tror jeg.

Hvordan går det med dere andre som har begynt permisjonen? Har dere mye og drive med eller er det kjedelig? Hvordan er formen?
 
Jeg har begynt forrige mandag,tenkte at dennne baby vil komme tidlig som storebror så prøvde å gjøre alt mulig i første dagene av permisjon. Men,nei,her sitter jeg og tenker hvorfor han vil ikke ut. Jeg er bare 38+5 idag jeg vet det er ikke uvanlig å gå overtid men jeg har lyst å møte ham nå :joyful:. Og,ja,veldig glad at jeg jobber ikke nå!
 
Begynner permisjonen på fredag, men har vært sykmeldt ett par uker- og hatt ferie før det så syns jeg har vært hjemme en evighet nå :shifty: Begynner å kjede meg :hilarious: Meeen kjenner at det hadde vært alt for tungt å vært på jobb nå, så syns jo det er greit å tusle hjemme. vi har akkurat blitt ferdig med å rive og bygge opp igjen en hel etasje, så har nok å gjøre med å få på plass ting å få ryddet alt på plass igjen så tiden går jo. Ordnet opp soveplassen og vognen til den lille i går, så nå syns jeg bare han kan komme egentlig:happy:
 
Begynte svangerskapspermisjon 1 Mai pga jobben, har vært noen dager der jeg har holdt på å flydd på veggen ja :shifty:
37+5 idag!
 
Er bare uke 34. Men var sent ute med søknaden så det er ikke i orden enda heller. Men har vært sykemeldt 100% hele svangerskapet. Så er hjemme uansett.
Når dere får foreldrepenger er det utbetalt en eller to ganger i mnd? Og er det en fast dato i mnd?
 
Er bare uke 34. Men var sent ute med søknaden så det er ikke i orden enda heller. Men har vært sykemeldt 100% hele svangerskapet. Så er hjemme uansett.
Når dere får foreldrepenger er det utbetalt en eller to ganger i mnd? Og er det en fast dato i mnd?
Utbetalt 25. hver måned (før hvis 25. havner i ei helg el.) untatt desember, da er det rundt 10. eller noe. Du kan sjekke det på nav sine sider om utbetaling av foreldrepenger. Men altså bare én utbetaling i måneden :)
 
Er bare uke 34. Men var sent ute med søknaden så det er ikke i orden enda heller. Men har vært sykemeldt 100% hele svangerskapet. Så er hjemme uansett.
Når dere får foreldrepenger er det utbetalt en eller to ganger i mnd? Og er det en fast dato i mnd?
Jeg skal få det utbetalt fra arbeidsgiver så da blir det samme som vanlig lønn,en gang per månad. Men søknad er ikke godkjent enda og de fra NAV sier at det er oko_O
 
Er bare uke 34. Men var sent ute med søknaden så det er ikke i orden enda heller. Men har vært sykemeldt 100% hele svangerskapet. Så er hjemme uansett.
Når dere får foreldrepenger er det utbetalt en eller to ganger i mnd? Og er det en fast dato i mnd?

Jeg tror jeg får det samtidig som jeg vanligvis ville fått lønn fra arbeidsgiver. En gang i måneden.
 
Har første permisjonsdag i dag (37+5), men merker ikke mye forskjell, for har uansett vært 100% sykmeldt hele veien. Er fortsatt kvalm om formiddagen, og spyr hver morgen, men er mindre kvalm i løpet av dagen. Til gjengjeld sliter jeg litt med bekkenet, og kjenner at det meste er ganske tungt.

Er stort sett klar om hun skulle komme nå. Fødebagen er pakket, senga står klar, stelleplassen er klar, vogna er klar og skuffene er fylt av nyvasket babytøy. Har igjen montering av bilstol og å lage til dagsoveplass i stua.
 
Har en uke med ferie nå, men føler at permisjonen har startet fordi jeg ikke skal tilbake på jobb. Er egentlig veldig klar for å møte baby, selv om jeg håper han venter til vi er tilbake fra hytteferie :dummy::happy: Håper jeg slipper overtid, for jeg vet at jeg egentlig er altfor rastløs til å ikke ha noe å gjøre. Gleder meg ordentlig til å få kroppen min for meg selv igjen, og ikke minst til at sambo skal få kunne være mer delaktig. Tror han føler at han ikke gjør noe fordi han ikke bærer mini og ikke kjenner han på samme måte som meg.
 
Kjeeeeder meg! Er egentlig superklar for fødsel, eneste er at hvis jeg føder før termin må jeg ha noen ekstra uker ulønnet permisjon :p 37+4 idag.
 
Har hatt 7 uker ferie i sommer, 1 uke sykemelding pga høyt blodtrykk og permisjonen startet igår. Ganske klar for at «neste steg» skal komme nå. Alt hjemme er egentlig klart til at baby skal komme.
Hva bruker dere andre som har startet permisjon tiden på nå? Begynner å kjede meg litt jeg... Alle andre er jo på jobb
 
Jeg syns tiden går altfor sakte - føles som den stoppet opp når permisjonen begynte. Men håper den går litt fortere når jeg blir vant til å gå hjemme. Uansett er det veldig deilig ikke å jobbe og få litt tid til å forberede de siste tingene :happy:
 
Back
Topp