Permanent

Fru Fryd

Gift med forumet
Noen som har hatt det dom kunne tenke seg og dele bilde? Blir håret veeeldig slitt etterpå, og hvor lenge varte permanenten?

Jeg har tatt permanent to ganger de fire siste årene, og resultatet har blitt bortimot sånn her begge gangene:  (Dette er sikkert ikke permanent, men det ser altså sånn ut)  ;)

Jeg var sykt fornøyd. Er ca 2år siden jeg gjorde det sist, og det sitter fortsatt i. Så klart sliter det en del, men jeg synes det er så lettvindt med sånne "krøller". For meg så er det bare å dusje, klemme opp håret litt, sette i et par spenner og VIPS, frisyren er ferdig :D
Hos meg så glir det ut litt med mindre jeg vasker håret hver dag, men så er det jo 2år siden jeg tok permanent.

Jeg kurer håret ofte, og kjøper frisørshampo, så jeg gjør mitt beste for at det skal se bra ut :)

Fru Fryd skrev:
nydelig!! Kan man føne håret med permanent tro?

Hvis jeg føner håret mitt så sier det bare POFF, og det blir svært, krøllene detter ut og jeg ser helt jævli ut. Hehe. Så her må det lufttørkes. Altså dusje i god tid før jeg skal bort. Men det tørker fort siden det er krøllete og luftig da ;)

Fru Fryd skrev:
Er ikke det kaldt på vinteren? Kan du tørke det godt i håndkle da?

Jeg klemmer ut alt vannet jeg får til. Er bare å klemme håret litt oppover inni håndkleet, og ikke vri eller bruse til håret. Bare klemme masse :D
Når du klemmer så blir krøllene superfine. Bør heller ikke bruke hårbørste, men kun gre det med fingrene i dusjen for å få av evt løse hårstrå.

Hva slags permanent tok du da? Det er jo så mye forskjellig... Jeg har også lyst på sånn slappe bølger som gir litt liv:)

Går det an å få sånn permanent?

Jeg var hos frisøren en gang og ba om sånne store bølger, ikke krøller, men jeg fikk ganske små krøller. Æsj!

Jeg vil også ha sånn hår!

Hva koster det for en permanent?
Jeg har så flatt og kjedelig hår... vil ha mer liv i det
Og hvor lenge varer en permanent?

Dramadama skrev:

Fru Fryd skrev:
Er ikke det kaldt på vinteren? Kan du tørke det godt i håndkle da?

Jeg klemmer ut alt vannet jeg får til. Er bare å klemme håret litt oppover inni håndkleet, og ikke vri eller bruse til håret. Bare klemme masse :D
Når du klemmer så blir krøllene superfine. Bør heller ikke bruke hårbørste, men kun gre det med fingrene i dusjen for å få av evt løse hårstrå.

Skal man helst ikke børste når håret er vått heller? Får man ut alle knutene med fingrene? Kanskje dumme spm, men har ikke peil!

Ei i klassen min tar permanent, det blir ikke små krøller, men heller ikke som på bildet som er vist her, blir litt store bølger, og det kommer jo an på hva hun har gjort med håret den dagen hvordan krøllene ser ut. Hun sier at hennes permanent holder i rundt ett år, alt etter hvordan det blir behandlet, vil tro frisørshampo for krøller er det beste, og ikke bruk av balsam og bruke hårbørste minst mulig, så man må venne seg til litt mer bustete hår enn vanlig

Jeg har tatt permanent i sommern det funka fint de første ukene men så forsvant den..har litt krøller her og der men myyyyye mer volum enn før. Ja ikke børst håret altfor ofte dra håret gjennom fingrene:)

Oonagh skrev:
Jeg ler meg ihjel hvis permanent blir den nye BV-greia... 

. Hahahahahahaha!!!! Lo skikkelig høyt nå! Men det er jo fint da, vurderer det selv jeg faktisk! Bare etter at jeg har gifta meg da sånn for sikkerhets skyld!

Tøsa! skrev:
Går det an å få sånn permanent?

Jeg var hos frisøren en gang og ba om sånne store bølger, ikke krøller, men jeg fikk ganske små krøller. Æsj!

Jeg vil også ha sånn hår!

Håret mitt ble da bortimot sånn ihvertfall.. Vet ikke hva som er vanlig jeg :P
Kanskje jeg bare var heldig?

Ikke noe problem det, og få sånne bølger bare. Har man en flink frisør så... :-) Håret blir veldig slitt og permanent bør ikke tas på nyfarget hår eller hår som er bleket. 
Permanent sitter i håret til det vokser ut. Det ligger litt i ordet, det er permanent. Sitter liksom. 

HolyCrap! skrev:

Oonagh skrev:
Jeg ler meg ihjel hvis permanent blir den nye BV-greia... 

. Hahahahahahaha!!!! Lo skikkelig høyt nå! Men det er jo fint da, vurderer det selv jeg faktisk! Bare etter at jeg har gifta meg da sånn for sikkerhets skyld!

Jeg også vurderer det. Skal sjekke med frisøren i romjulen;) Spørre etter  BV-krøller!! ;)

Labambie skrev:
Ikke noe problem det, og få sånne bølger bare. Har man en flink frisør så... :-) Håret blir veldig slitt og permanent bør ikke tas på nyfarget hår eller hår som er bleket. 
Permanent sitter i håret til det vokser ut. Det ligger litt i ordet, det er permanent. Sitter liksom. 

Ja, og hvis man er litt heldig og har litt fall i håret så vil det nye håret som vokser ut også bølge seg litt ekstra. Det har ihvertfall mitt gjort.
Jeg hadde bare kjedelig fall før, men nå er det jo 2år siden jeg har tatt permanent sist, så det sitter jo i tuppa og helt nederst fortsatt. Og videre oppover bølger det seg :D

Herregud det var helt idiotisk forklart... :-S

Labambie skrev:

Heter det bare det? Bølger lissom? 

Back
Topp