perm u.lønn

Papilio

Forelsket i forumet
Hei!

Noen som har forslag til hvordan jeg kan skrive et brev til jobb hvor jeg søker om permisjon uten lønn i 6mnd? 

Det finnes standard skjemaer for sånne søknader, jgi ... [;)]

jeg har snakka med jobben for jeg trodde at de hadde skjema for det,for jeg har jo fylt ut permisjonssøknader i forhold til svangerskap før og på det skjemaet stod det jo perm.u.lønn også.... men personalsjefen sa jeg måtte skrive et brev[&:]

kan jeg bare skrive det sånn her:

SØKNAD OM PERMISJON UTEN LØNN
Jeg, navn, søker herved om permisjon uten lønn fra 25.12.2010 t.o.m. 31.05.2011 på grunnlag av §12-5 ledd (2) i arbeidsmiljøloven som sier at Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd.

Mvh, navn

føler at dette blir skikkelig teit liksom....  fikk nemlig mail fra han at de ikke pleide å innvilge perm u.lønn og at jeg da måtte sende et brev... så vil jo gjerne få frem at dette er noe jeg har krav på i følge arb.mil.loven....

[:)]

Jeg ville skrevet at du søker om permisjon pga omsorg for små barn. Det blir noe annet enn bare vanlig ulønnet permisjon. Det måtte jeg skrive på søknaden. Og pga det får jeg full lønn nå når jeg er i fødseslpermisjon istedet for at lønnen ble regnet ut ifra det jeg hadde tjent da jeg hadde ulønnet permisjon (håper du forsto [8D]).

Back
Topp