Perm. penger???

Finnsikkemer

Forumet er livet
hmm.. lurer på en ting.. får man mindre med permisjon penger hvis man er sykemeldt i svangerskapet??

Jeg tror da ikke det!!!

*ble plutselig litt redd*******

nai[:D][:D] 

Man får vel et gjennomsnitt av de best 6 betalte månedene av de 10 siste før man går ut i perm, hvis jeg har skjønt det riktig. Og ofte, hvis man er langtidssykemeldt, får man vel bare opptil en viss % av lønn?

Så tror det KAN påvirke, men vet ikke..

uff, var nervøs for dette selv jeg ettersom jeg greide jobbe di 2 første månende men vært sjukmeldt siden juli så ringte nav og lurte :)

man må jobbe 6 av 10 måneder, og om du er sjukmeldt så gjelder det som og være i arbeid så du skal ikke få noe mindre betalt hvis du går sjukmeldt eller har jobba di 6 av 10 månende :):)[:)]

Hvem kan få foreldrepenger
Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.
Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt
  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være
  • lønn fra arbeidsgiver under utdanning
  • ventelønn
  • omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom
  • pleie- og opplæringspenger
  • avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste 

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.

oki.. her fikk jeg mange svar.. :P
men det var godt å høre at sykemelding har noe å si
for perm. penger.. har en tung fysisk jobb som frisør.
står, går og bruker armer mye.. så er 40% sykemeldt..
orker ikke presse kroppen mer enn det jeg orker..

skulle stå - ikke noe å si

Back
Topp