Perlemor til to

Fru Riskorn

Forumet er livet
Det var jo du som opprinnelig hadde oppskriften på oreo kaken, sant? Jeg har en mann som er nyfrelst oreo tilhenger etter at jeg bakte kaken i forrige uke. Men jeg syntes ikke den ble vellykket, og så er jeg sikker på at jeg har gjort noe feil... Den smakte himmelen da, bare så det er sagt. Men bunnen ble altfor hard, og toppen alt for musji (det er mitt ord...)

Det aner meg hvorfor "fyllet" var musji. JEg er ikke glad i ren krem, så jeg blandet hele kremen sammen med osteblandingen og tok halvparten inni og halvparten oppå kaken. Dermed ble nok det for flytende. Og så hadde de ikke toro sin sjokolademousse på Rema1000, så ejg kjøpte Freja sin. den skulle blandes med 2dl melk i stedenfor 3 dl. Men jeg tenkte "Hva er nå vel en dl", og blandet den med tre[8|] (Hmmm, rart den ble mislykket!)

Men bunnen skjønner jeg ikke hva jeg jorde glat med. Jeg gjorde alt etter oppskriften men den ble kanon hard, sånn at jeg sleit skikkelig med å få en kniv igjennom. Og så hang den fast i formen. Hva kan jeg ha gjort galt der???

Men når vi hadde pirket av de tre øverste lageneog hakket frem en bit av bunenn og fått det som en salig blanding på fatene, da var det yummi! Selv om det så ut som flykrasj...

Det går veldig bra å gjøre det på min måte hvis hun er blind... For smaken var det ikke noe i veien med. Eventuelt får du fore henne godt først, for den så sinnsykt bra ut før noen prøvde å skjere i den... Så hvis hun er så mett at hun ikke klarer mer, så er den også topp[8|]

ORIGINAL: to*gull!

For det første...[;)] når jeg lagde kaken, så lagde jeg den rett på fatet. Så slapp jeg for klin i bunen av formen[:D]. JEG OG: HÅPTE DET VAR DET SOM VAR FEILEN OG DERFOR DEN SATT SÅ GODT FAST; MEN DET VAR DET ALTSÅ IKKE...

For det andre...Hva med å blende kjeksen?[8|] Så den blir helt finmalt og ikke knust i grove biter?[8|] Må prøves[:D]! DET GJORDE JEG, SÅ JEG SATSET PÅ AT DET OGSÅ VAR FEILEN. MÅ IKKE PRØVES[;)]

Og til sist, tenkte på å ha husblass i fyllet for å få mere markerte lag...[8|] Vet ikke om det går i krem? HVA ER HUSBLASS???

Hmmm. Gelantin ville jo fått litt (mindre) fart på sakene ja... Kanskje det må prøves...

Jeg gjorde samme feilen som deg sist, Fru Oreo. Jeg lagde moussen med 3 dl melk istedet for 2.
Jeg brukte 3 pl gelantin oppi, å det gikk så fint atte[:D][:D][:D]
Ellers lager jeg også kaken rett på et fat,å kjører kjeksen gjennom kjøkkenmaskinen. Helt knust.
Knallgod kake.

Hei ja... endelig får jeg svart på denne tråden her!!! jeg smuldrer opp kjeksen jeg, med stavmixeren. Det funker veldig bra. Du kan jo og ha ørlite mere smør i så blir den litt mykere. Og ellers så følger jeg oppskriften. Og det bittelille laget med krem på toppen kjenner du ikke smaken på. Det er bare et tynt lag lissom. Og det er uten sukker. Har ikke prøvd den andre moussen. Har liksom leita til e har funnet den rette jeg da!![:D]

Back
Topp