Perioral dermatitt

Babyokt19

Blir kjent med forumet
Har fått et kløende utslett under munn. Utfra bilder kan det se ut som perioral dermatitt. Har aldri egentlig hatt noen problemer med huden, men i svangerskapet har det sett ut til å poppe i hele ansiktet. Nå mistenker jeg at jeg har fått denne hudsykdommen (dessverre). Noen med noen type erfaring? Hva kan brukes for å få has på dette? Kan ikke si annet enn at jeg føler meg ille, når jeg har et flammende utslett i ansiktet..

Jeg hadde det i sommer, fikk en krem med legen (husker ikke helt navnet nå) følte den bare gjorde det verre.
Så tok jeg å smurte meg inn med sinksalve på natta og spenol på dag tid.
Jeg ble ihvertfall bedre av det! (kan selvfølgelig være tilfeldig :))

Prøv først det legen foreslår. Ser dessverre flere som blir verre av den kremen fra legen, som er veldig uttørrende. Dersom du også blir verre, send meg en pm :)

Du har ikke smurt noe på leppene du ikke tåler? Jeg fikk et helt likt utslett rundt munnen og trodde jeg hadde fått denne sykdommen. Det viste seg å være allergisk reaksjon på lanolin etter at jeg hadde smurt purelan på leppene..

Ellers ville jeg hørt med legen. Det kan være hormonelt utslett også pga graviditeten.

Hør med legen angående salver ja,æ vet det e mye man skal unngå:)

Får ringe inn på mandag hvis det ikke bedrer seg. Føler utslettet bare lyser opp, så er veldig skjemmende. Smurt med kortison dagen før, derfor jeg er mistenkelig på Perioral dermatitt. Har sett utslettet før, så varsellampene mine lyste vel opp når jeg så det på min egen hake.

Jeg fikk dette en ukes tid for fødsel sist. Lege sa det var hormonelt og at kuren var å få ut babyen. En dag etter fødsel var det borte. Og deilig var det, veldig plagsomt og sjenerende. Håper du finner ut noe som funker[emoji4]

Back
Topp