periodisk feber(litt langt)

Vertikalt ubalansert

Flørter med forumet
sønnen vår har feber med forhøyet crp ca hver 14 dag, har drevet slik i over 6 mnd nå.. har vært innlagt flere ganger, men de finner ikke ut hvorfor. var på kontroll for et par dager siden, og d ville de begynne å utrede om han har periodisk feber. his det viser seg att det er det han har, så må mn hvis bare vente til det går over av seg selv. i verste fll må vi drive på denne måten i 4-5 år.
 
jeg lurte på om det er noen andre som har barn med periodisk feber?
å hvor lenge det tok før det gikk over på barna deres, event hvor lenge dere har drevet(hvis barnet ikke er bra enda). synes det virker så lenge å skulle drive slik i kanskje 4-5 år til.
har vært slitsomt nok disse 6 mnd. alt må jo planlegges etter når vi vet han er syk...
 
det hadde vært kjempefint å fått prate med noen som har  opplevd/opplever dt samme som oss.. og deres erfaringer..
 
 
 
 
å du aner ikke hvor gald jeg endelig er for nå se et innleg som dette... Sønnen vår har hatt feber fra 1-3 ganger i mnd helt siden jul... han har også forhøyet crp, hadde helt oppi over 160 engang,da fikk han pencilin uten at de viste hva det var, men 3 dager etter ferdig med pencilin kom feberen tilbake!!  men noen leger har aldri nevnt dette med periodisk feber til meg, aldri hørt om det jeg.
 
Vi har vær til utredning hos barnelege og øre nese hals spes. men de fant ikke noe, har også vært på syklehuset å tatt masse prøver nå, men har ikke hørt svar derfra enda....
 
Og ja, det er forferdelig slitsom, særlig hvis man jobber og barnet er i bhg... d er nesten umulig, må jo ta fri hele tiden...
å d sliter både på barnet og på oss som foreldre[:(]
 
godt å høre att man ikke er alene!!
det var på sykehuset de kom frem til dette med periodisk feber syndrom. men du kan jo slå det opp på pasienthåndboka, og event. foreslå det til legen. er jo ikke bra å gå på for mange pencillinkurere heller...
gutten min gikk på tre kurer rett etter hverandre før vi sa stopp. nå vil vi ha han lagt inn, for det kan jo umulig være riktig.. etter da tre innleggelser å to kontroller på sykehus, kom de da frem til periodisk feber syndrom. dette er da visstnok ikke farlig, og går over av seg selv, ingen anbefalt behandling! så det er jo positivt. men det som var litt kjedelig å få vite da var att gjennomsnitt tiden på varighet, før de ble helt "friske" er 4,5 år...... men så klart behøver det ikke være så lenge, men kan jo da også holde på lenger.. heh..gutter er forresetn overrepresentert......
 
det er ihvertfall ikke noe moro å ha et barn som blir sykt regelmessig, som man da ikke vet hvorfor han er syk...
 
 
Sønnen min har også feber i perioder, 1-2 ganger i mnd i ca 1 år. Har vært til lege med han utallige ganger uten at de har funnet noe. Siste gangen viste det seg at han hadde lungebetennelse og ble lagt inn på sykehus for medisinering. Etter det har han ikke hatt feber mer enn et par ganger. Han var innlagt i mnd skiftet april/mai.
Ingen lege har snakket noe om periodisk feber[8|] Det eneste de har sagt er at små barn ofte har feber[:-] Vel, jeg har 2 barn som er eldre enn han og ingen av de har hatt noe sånt.
 
Back
Topp