Perineumsmassasje?

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Noen som har trua på at det kan redusere rifter?

Det er ufattelig til tiltak å sette igang, syns jeg, men om det virker er det kanskje verdt forsøket?
 
Jeg har trua, men har ikke kommet i gang enda - litt tiltak ja :shy:
 
Jeg har litt trua og har kjøpt sånn olje, prøvd 2 ganger, men syns det var ubehagelig og litt vanskelig... Rett og slett vanskelig å komme til under magen :joyful: Så det spørs om det blir så veldig iherdig innsats fra min side.
 
Jeg har trua, i og med at det ligger vitenskapelig bevis på at det funker for førstegangs bak :) har kjøpt inn olje, men når da fader ikke til!
 
La mann/medmor fikse massasjen?
 
Jeg har født tre barn, og har massert meg der nede i hele tredje trimester med jordnøttolje en gang om dagen.
Jeg har ikke revnet noen av gangene!

Usikker på om det er flaks eller det som har gjort det...
Men jeg tørr ikke å ikke gjøre det denne gangen for å si det slik :hilarious:
 
Jeg har prøvd, men kommer liksom ikke helt til pga magen:(:p får håpe jeg kommer meg igjennom fødselen uten for store rifter!
 
Jeg har trua, i og med at det ligger vitenskapelig bevis på at det funker for førstegangs bak :) har kjøpt inn olje, men når da fader ikke til!

Haha, jeg når heller ikke til det er jo skikkelig prosjekt det der.. Leste en plass at noen foreslo å stå på huk i dusjen, men vår dusj er alt for trang! Gaaah..
 
La mann/medmor fikse massasjen?

Ja, har sagt ifra at han skal gjøre det men det er ikke så lett å finne tid til det. Og når vi har så lite sex som nå så er den massasjen egentlig bare dømt til "happy ending", noe som ødelegger bekkenet mitt totalt..
 
Gjorde det sist men jeg fikk både innvendig og utvendig rift da... ikke noe ekstremt men måtte sy noen sting.
 
Haha, jeg når heller ikke til det er jo skikkelig prosjekt det der.. Leste en plass at noen foreslo å stå på huk i dusjen, men vår dusj er alt for trang! Gaaah..
Har prøvd det og, men når fortsatt ikke til... :hungover:
 
Noen som har trua på at det kan redusere rifter?

Det er ufattelig til tiltak å sette igang, syns jeg, men om det virker er det kanskje verdt forsøket?
Gjorde det av og til i første svangerskap. Kanskje to ganger i uka i tredje trimester, ish. Revnet ikke, men måtte klippes da.
 
Ja, har sagt ifra at han skal gjøre det men det er ikke så lett å finne tid til det. Og når vi har så lite sex som nå så er den massasjen egentlig bare dømt til "happy ending", noe som ødelegger bekkenet mitt totalt..

Sånn er det her også Hehe :p tårer ikke slippe mannen til med noe som helst. Jeg er i total fornektelse av lyst til hans store skuffelse. Bare tanken gjør at jeg vil spy. Har ingen seksuelle lyster i svangerskapet og hvertfall ikke på slutten. Bare det at hun driver å oller rundt i magen og sparker, eller finne en komfortabel stilling eller den overaktiv luktesansen som kjenner både fiskekake ånde og andre «ånder» etter normale måltid... klarer nesten ikke se på ham i boxershortsen en gang. Så her er det full tørke. Det var det i de andre svangerskapene også. Tok seg opp og ble normalt når jeg ikke lenger var «bebodd»
 
Back
Topp