Pergotime

x1xPastella

Forumet er livet
Har noen her erfaring med dette? Begynner med kuren i mårra og regner med å bli gravid forsåvidt fort nå, det var i allefall det gynekologen sa kom til å skje....[:D] Det var jo ikke noe spes galt med meg...

Men det jeg lurer på er når kan man vente mensen igjen? Når kan jeg teste? Har fått et ark med en masse dager, men ikke når jeg vil få mens... Skal jeg regne 27 dager som er lissom det jeg har i det siste!
 
Hei Pastella!

Jeg er akkurat ferdig med Pergotime kur. Begynte forrige fredag og var ferdig på tirsdag. Jeg kjøpte inn noen EL tester for å kontrollere om og i tilfelle når EL kom. Og jammen kom den ikke allerede på onsdag i følge testen. Så da får vi se da.

Du sier at gynekologen sa at du kom til å bli gravid fort? Vet du om det er mye større sjanse for å bli gravid med Pergotime. Er egentlig litt grønn på dette området selv, men håper at det klaffer fort..
 
Han sa at det ikke skulle bli noe problem å få meg gravid, innen 6 mnd tenkte han.

Hvis ikke jeg er det innen da så skal vi ta en del tester til. Det viste seg at jeg ikke har el i det hele tatt så det får jo i gang el, derfor regna han med at det gikk fort ja. For meg så var det sånn sa han.

Jeg fikk også beskjed om at jeg IKKE skulle teste for EL... Så vi lar naturen gå vi nå da... Spennende...
 
Ja det er spennende. Jeg har hatt veldig uregelmessig syklus. Slet med det da jeg skulle bli gravid forrige gang også, derfor fikk jeg Pergotime da det skjedde igjen.

Hvorfor skulle du ikke teste for EL da? Var det fordi man ikke skulle være så opphengt i det?

Jeg fikk liksom vite veldig lite jeg - har kun lest pakningsvedlegget og der står det ikke mye..

Håper at vi blir gravide fort begge to- det er ikke noe morsomt å gå slik å vente.
 
Ja det er kjedelig å vente... Vi skal fort bli gravid nå ja...

Er nok for ikke å bli så opphengt!!! Jeg kan godt sende deg en kopi av det arket jeg har her?!
 
Ja kan du det?![:)] Hvis det står mye interessant på det så skulle jeg gjerne ha lest det.

Det er ihvertfall godt å vite at det er flere i samme bås. Vi lykkes nok snart.

Får du scannet det inn og sender det på mail eller?
 
Det er dårlig med scanner her på huset gitt... Ikke på jobb heller... ehhh vet ikke åssen jeg skal få gjort det da.... Skal se om jeg får gjort det i mårra... få lånt meg en scanner...
 
Nei ikke stri med det du. Kan vi ikke heller si det slik at jeg spør deg hvis det er noe jeg lurer på da?[:)]

I korte trekk hva står det om der da?

Noe jeg bør vite?
 
Jeg har skrevet av arket jeg så du får det på mail nå....
 
Hva er pergotime?Kan man få dethvis man har prøvd¨å bli gravid lenge??
Jeg har prøvd et år nå, men ikke noe resultat....
 
Pergotime er hormoner som setter i gang el. Det er bare gynekolog som kan skive ut dette preparatet. Når du har prøvd et år vil jeg anbefale at du tar kontakt med legen din for utredning!!!

Lykke til!!!
 
Blir dere dårlig av den pergotimen? Har hørt andre som blir kvalme osv av den..

Spent på om det er det jeg må på for at det skal skje noe her.....[;)]
 
Jeg tok mine første piller kl 10 i dag og jeg har ikke kjent noen form for bivirkninger... Det er jeg veldig glad for... Gunekologen min sa også at det er veldig lite med bivirkninger av dem. Jeg kjenner selvfølgelig noen som har fått skikkelig pmas og fått andre bivirkninger og sånn ,men som sagt så merker ikke jeg noe...

Spennende å se hva det er du trenger... Skal du til utredning snart eller?
 
Vet ikke..Skal til legen min om 2 uker - så får vi se hva han sier..Håper jo selfølgelig at alt er normalt da, men sånn som syklusen min er nå tviler jeg litt..
 
Du får stå på og trykke på så du blir sendt videre hvis legen ikke finner noe på gu... Jeg fikk time privat til samme pris som offentlig og det gikk ikke mange ukene før jeg fikk utredning og gynekolog!!!

Lykke til!!!
 
Hei Pastella[:D]
Jeg vet fortsatt like lite om Pergotime selv om jeg har gått på en kur. [:o]Er det slik at du skal bruke dette hver mnd for å frempsovosere EL? Jeg er litt usikker på dette. Legen min sa at hvis dette ikke hjalp meg til EL så skulle jeg få dobbel dose neste måned. Men nå har jeg vel hatt EL - men det er jo slett ikke sikkert at jeg har blitt gravid. Da må jeg vel ringe dit så jeg får en ny kur uansett da?!??! For ellers så går det jo sååå lenge til neste gang!!

Æsj dette er kjedelig altså!!!!![:@][:@][:@][:@]
 
Hehe... Jeg sitter også med en hel del masse spørsmål, Prøver å leite på nettet, men finner lite...

Jeg fikk beskjed fra gynekologen å gå på det annahver mnd. Og så skal jeg ta blodprøve og da får jeg videre beskjed om hva som skjer regner jeg med. Jeg får svar hvis det er noe galt med prøvene. Da regner jeg med at han ser om jeg har hatt el, om jeg må doble for neste mnd el ikke...

Nei det er ikke sikkert at du blir gravid selv om du har el, det skal jo litt mer til.... [;)]

Min resept varer for 3 ganger... Så jeg skal ikke ha mer kontakt med han enn akkurat diss blodprøvene og sånn.. Tar bare pillene annenhver mnd jeg som han sier....

Siden du har hatt el nå, så regner jeg med at den dosen du har fått er riktig og at du ikke behøver å doble dosen...
 
Det virker som om dosen er nok ja. Jeg testet jo posistivt på EL dagen etter endt kur. Men fikk ikke resept på mer en en gang. Han sa bare at det skulle dobles hvis jeg ikke fikk EL. Jeg får vel ringe dit da mensen dukker opp da og høre hva de sier. Litt kjedelig å ikke egentlig vite hva legene tenker[:@]. Men men jeg maser på de jeg - gir meg ikke så lett. Gutten min blir fem år på søndag og det er jo virkelig på tide med en til da - begynner nesten å få litt hastverk nå..
 
Hastverk er lastverk!!! Den yngste her fylte 5 i mai...

Jeg fant noe som er skrevet om pergotime på nettet!!!

Hvis du er overvektig, er det lurt å forsøke å redusere vekten. Å kutte ut røyk er lurt for alle som strever med å bli gravid. Moderat forbruk av alkohol og unngå medikamenter av tpen NSAID som Ibux, Napren osv. Tilskudd av folat på 400?g daglig bør man ta hvis man forsøker å bli gravid. Samleie to-fire ganger i uken Lykke til...
 
Back
Topp