Pergospire

civciv

Elsker forumet
Flere enn meg som har en pergospire i magen??

Hvor mange kurer måtte til??

Hos meg gikk det på den 2. enkle kuren. [:D]

Også lurer jeg på:

Tar du noen medisiner nå som du har blitt gravid??

Jeg tar progesteron (crinone) og blodfortynnende (alby-e) og skal mest sansynlig begynne på noe mer også...

Jepp! ble gravid etter første enkle runde! tar ingen medisiner nå. Det var ingenting galt me meg da jeg begynte med pergoen, var bare eggløsningene som ikke var gode nok.

1 kuren. Det må jeg si var bra! [:D]

Grunnen til jeg tar medisiner er jo fordi jeg har hatt 3 MA siste året, så vi skal se om dette her hjelper denne gangen.

Ja veldig gla for at det gikk så raskt :) Ikke hadde jeg noen bivirkninger av pergoen heller og ingen tegn til el som jeg pleier å ha. Så trodde ikke det funka, men heldigvis var det en liten spire der. :) :)

Satser på at medisinene funker da :) MA høres forferdelig ut. Det er den store skrekken!!
Har selv hatt en SA for noen år siden i uke 8, håper jeg slipper å oppleve det igjen!

Jeg hadde bivirkninger av pergo'n. For det første så ble jeg kvalm og svimmel og for det andre så hadde jeg skikkelig el smerter, noe jeg aldri har.

Håper dette her er vår tur altså!! Og at vi aldri møter på hverken SA eller MA igjen noen av oss.

ORIGINAL: civciv

Også lurer jeg på:

Jeg tar progesteron (crinone) og blodfortynnende (alby-e) og skal mest sansynlig begynne på noe mer også...

Kan jeg spørre deg om noe ang Albyl-E'en.. Ble det tatt blodprøver av deg for å undersøke om du hadde blodlevringsfeil el.l.? Eller fikk du disse medisinene mer just in case?

Etter min utskraping sa gyn på sykehuset at jeg kunne begynne på albyl-e med en gang jeg ble gravid igjen - men hun tok ingen prøver. Jeg tenker kanskje det er litt dumt å ta blodfortynnende dersom det ikke er behov, og har ikke turt å begynne på dem.

ORIGINAL: Væren84

Også lurer jeg på:

Kan jeg spørre deg om noe ang Albyl-E'en.. Ble det tatt blodprøver av deg for å undersøke om du hadde blodlevringsfeil el.l.? Eller fikk du disse medisinene mer just in case?

Etter min utskraping sa gyn på sykehuset at jeg kunne begynne på albyl-e med en gang jeg ble gravid igjen - men hun tok ingen prøver. Jeg tenker kanskje det er litt dumt å ta blodfortynnende dersom det ikke er behov, og har ikke turt å begynne på dem.

De er sånn just in case. Jeg tok de under forrige svangerskap også som endte i MA uke 8. Da hadde jeg ikke tatt noen som helst prøver. Denne gangen har jeg hatt en utredning i mellomtiden hvor dem ikke fant noe sånt galt. Men jeg skal ta det allikevel. Er jo ikke for meg, men for morkake og fosteret liksom... også er det ikke store dosen. [;)] Bare å begynne med de, ikke noe fare for deg siden det er så lav dose. Jeg fikk hetetokter som bivirkning i starten. Uff og huff, men nå er alt greit. [;)] 

Hmm.. kanskje jeg skal ta turen på apoteket og hente ut resepten da.. skal du ta dem gjennom hele svangerskapet? hun gyn jeg var hos sa at jeg kunne gjøre det. Vil jo gjøre alt for at denne lille krabaten blir der inne i ni måneder denne gangen! [:)] Håper din blir det også!

Hmm.. kanskje jeg skal ta turen på apoteket og hente ut resepten da.. skal du ta dem gjennom hele svangerskapet? hun gyn jeg var hos sa at jeg kunne gjøre det. Vil jo gjøre alt for at denne lille krabaten blir der inne i ni måneder denne gangen! [:)] Håper din blir det også!

Ja, jeg skal ta det under hele svangerskapet. [:)] Kom deg på apoteket å løs ut resepten. For min del så er medisineringene veldig mye det at jeg da kan føle at jeg har gjort og forsøkt alt jeg kan og det er for meg viktig. Håper vi begge får føde et lite velskapt barn i mai måned 2010.

ORIGINAL: Angelos

Krysser fingrene for deg civciv at spiret holder seg inne og gror [;)]
Har aldri hørt om ditta før, men takk for du delte det med oss er kjekt å lese om ting man ikke vet [:D]

Tusen tusen takk for at du krysser fingrene for meg. [:)]

Ja, jeg skal ta det under hele svangerskapet. [:)] Kom deg på apoteket å løs ut resepten. For min del så er medisineringene veldig mye det at jeg da kan føle at jeg har gjort og forsøkt alt jeg kan og det er for meg viktig. Håper vi begge får føde et lite velskapt barn i mai måned 2010.

Ja, det får vi inderlig håpe! *krysser fingre og tær* [:)]

Back
Topp