PERGO/PUREGON/OVITRELLE

cile30

Forelsket i forumet
Er det noen som har fått denne coctailen?  Jeg er ferdig med pergo + puregon, men den lappen legen min  har skrevet  er litt klønete, så jeg vet ikke om jeg skal ta ovitrelle i morgen eller om jeg skal ha en dag pause før jeg tar den...?!??! hjelp......

Det står på lappen 1. pergo
                          2. samme dag som man tar de siste pillene, skal 1 sprøyten puregon settes
                          3. en injeksjon puregon daglig i alt 4 ganger
                          4.en dags pause
                          4a ovitrelle settes dagen etter
                          5. samleie etter 24t og 48t etter sprøyte er satt

hun sa at jeg ikke skulle vente enda en dag, så da mener hun sikkert at jeg skal ta ovitrelle etter 1 dags pause..eller? [8|]

Dytter for deg[:)]

Jeg forstår det også slik, jeg antar at du startet med Pergo dag 3 i syklusen din, ok ikke dag 5. Dersom jeg går ut fra dag 3 med 1.dag Pergo og det er snakk om 5 tabletter såvidt jeg hvet. Da blir det Puregon dag 7-10 ikke noe dag 11, ovitrelle dag 12, og baby dansing dag 13 og 14 og mest sannsynlig eggløsning dag 14.

Kan dette stemme?

startet med pergo 3 menstrasjons dag, skulle ta det i 5 dager. siste dagen med pergo startet jeg med puregon, så 4 dager med det . [8|]

Da stemmer det sikkert det jeg skrev ovenfor, kan ikke skjønne hun mente noe annet enn det jeg svarte i min tidligere post. For du kan ikke ta en dag uten noen ting på andre dager, etter ovitrelle så stemmer det også med sengekos dagen etter og neste dag, lykke til.

tusen takk.. føler meg helt lost jeg, bare svimser rundt i en tåke.. [&:]

ORIGINAL: cile30

Er det noen som har fått denne coctailen?  Jeg er ferdig med pergo + puregon, men den lappen legen min  har skrevet  er litt klønete, så jeg vet ikke om jeg skal ta ovitrelle i morgen eller om jeg skal ha en dag pause før jeg tar den...?!??! hjelp......

4.en dags pause

hun sa at jeg ikke skulle vente enda en dag, så da mener hun sikkert at jeg skal ta ovitrelle etter 1 dags pause..eller? [8|]

Oj! Kan du forklare litt mer hva dette er? Jeg går kun på pergo.

Hei venterispenning
Har klippet ut litt fra lege håndboken..

Pergo : Oralt ovulasjonsstimulerende (ikke-steroid) middel for behandling av sterilitet. Virkningsmekanisme: Stimulerer
Puregon stimulerer follikkelutviklingen og hormonproduksjonen.
Ovitrelle  gjenopptar  oocyttmeiose, follikkelruptur (ovulasjon),

Kort fortalt (hvis jeg har oppfattet dette rett da[;)]) så får man pergo for å sette igang hormonene, puregon for å stimulere hormonene men ikke starte eggløstning og ovitrelle skal starte eggløsningen..

Har gått ganske greit, litt bivirkninger av pergoen, men ellers helt strålende.. [:D]

Takk for godt svar. Har aldri hørt om Puregon eller Ovitrelle. Da er det vel noe jeg kan høre med min gynekolog om. Lykke til[;)]

hadde ikke hørt om det jeg heller før jeg satt med resepten i hånden[:D]  fikk egentlig ganske lite info, men fikk høre her inne at det er en egen nettside hvor det står hvordan man skal sette puregon sprøyten. 
har tatt siste sprøyte nå[:D] 

hvor mange runder pergo har du hatt?

Jeg har vært igjennom en enkel kur, en pause måned, en dobbelkur og nå er jeg på vei inn i en pause måned. Skal ha en runde til med dobbelkur og en pause måned etter dette, før vi går videre.

blir du like "hormonella" som meg når du går på pergo? [;)] siste runden forvandlet meg til et svettende, irritabelt og søvnløst troll......

blir du like "hormonella" som meg når du går på pergo? [;)] siste runden forvandlet meg til et svettende, irritabelt og søvnløst troll......

Første kuren gikk uten problemer, men denne gangen har jeg nok ikke vært enkel. Fryktelig sint for ingenting, kan plutselig bli veldig lei meg, mye hodepine (plages aldri av dette ellers) og vektøkning. Uff... slitsomt nok å ikke bli gravid, men at vi skal ha disse lastene med oss samtidig. For håpe vi ikke gjør dette forgjeves da[;)]

denne gangen får vi det til venterispenning..

4.en dags pause

Samme coctail som jeg fikk når vi skulle ha AIH (inseminering) første gangen. Men etter siste injeksjon puregon var jeg inne på sykehuset og sjekket strl på egg og antall før de bestemte når otrivelle sprøyten skulle settes. Masse lykke til cile30, nå skal det gå din vei!!!![:D]

ORIGINAL: Sarah

4.en dags pause

Samme coctail som jeg fikk når vi skulle ha AIH (inseminering) første gangen. Men etter siste injeksjon puregon var jeg inne på sykehuset og sjekket strl på egg og antall før de bestemte når otrivelle sprøyten skulle settes. Masse lykke til cile30, nå skal det gå din vei!!!![:D]

Er dette noe som blir gjort hvis man skal ha inseminering? Eller kan feks jeg gjøre det også, som bare skal ha "normal" sex?[&:]

ORIGINAL: venterispenning

ORIGINAL: Sarah

4.en dags pause

Er dette noe som blir gjort hvis man skal ha inseminering? Eller kan feks jeg gjøre det også, som bare skal ha "normal" sex?[&:]

Legen kan sette opp dette for de som ikke skal ha inseminering også. Men jeg tror noen leger da ønsker UL av eggene før otrivelle (eggløsningssprøyta) settes. Dette for å sjekke hvordan eggene har reagert på stimuleringen. Som legen min sa til meg, noen ganger må man fortsette med puregonen et par dager til evnt bare la eggene vokse av seg selv noen dager til, andre ganger er det perfekt og noen ganger kan det til og med hende man har stimulert de for mye og at eggløsningssprøyten ikke kan settes(for mange store egg feks kan føre til flerlinger noe de er litt forsiktige med å utsette pas.for..). Ser jeg skrev i innlegget over at det var dette jeg tok 1.gangen, men det er feil. Det er dette jeg gjorde denne gangen, så jeg håper som cile30 at det er denne kuren som skal til[;)]

jeg skal ha "normal" sex, men ikke ha noen ul før etter denne kuren... [:D]

jeg skal ha "normal" sex, men ikke ha noen ul før etter denne kuren... [:D]

Da skal jeg snakke med min gynekolog om dette neste gang, som blir om ca 3 mnd. Takk jenter for gode forkaringer[:)]

Back
Topp