Pergo/provera...

Kaizer

Forumet er livet
www.felleskatalogen.no står det:
PERGOTIME:
Dosering: Behandlingen skal innsettes og følges av gynekolog. 1 tablett daglig i 5 dager. Ved spontan blødning startes behandlingen på eller omkring 5. syklusdag, for øvrig når som helst.

Betyr det at jeg ikke trenger å ta provera for å starte TR for så å begynne på pergo?!?

hm..... ut i fra dette , egentlig ikke

Nei ikke vel?!?
Andre som tolker det anderledes eller som har erfaring?

Når jeg begynte på pergo så sa de at jeg kunne starte med den første kuren nårti som helst men at de anbefalte at jeg skulle starte på dag 5 i syklusen min, siden da hadde livmoren fått rensket opp litt der nede slik at forholdene ble litt bedre for en spire, ettersom den da hadde støtt i fra seg den gamle hinnen som var blitt produsert tiligere osv

Men siden man i utgangspunktet kan begynne når som helst, så kan jeg altså kanskje begynne samme dag jeg er hos gyn?

Syntes egentlig det er litt rart jeg...[8|] 

Pga av veeeeeldig lange sykluser fikk jeg pergo å da sa gyn til meg at jeg bare kunne begynne en dag etter som det kunne ta lang tid til neste mens..

hmm vært inne og lest tråden noen ganger nå men føler meg like grønn enda.. så jeg kan dessverre ikke svare deg på dette... men siden ejg har tittet innom tråden fant jeg ut at jeg skulel svare.. håper du finner ut av dette..

Så koselig av deg å iallefall svare [:)] Hehe, jeg er altfor ofte innom tråder uten å svare, fordi jeg føler jeg har lite å komme med... [8|]

Men, hadde en littpåtuppaplanleggealt-dag i går, den er over nå, og nå ser jeg bare fram mot gyn timen, så får jeg spør henne om alt!

Det gyn sa til meg anng. pergo var at dersom syklusen min lot seg vente på, at TR ikkje dukket opp, så kunne eg ta kontakt med han igjen, og så skulle eg få primolut for å få mens, slik at eg kunne begynne på dag 4 i syklusen. Men så kom TR og da slapp eg å ta kontakt for å få midler for å få TR. Sikkert ikkje noe hjelp i svaret mitt da..[8D] Hehe[:D] Men men[;)]

Back
Topp