PERFEKTE MØDRE

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ORIGINAL: stine_s

ORIGINAL: Tøsa

herregud er man hysterisk hvis man har med seg ungen på do og nå...?
jeg kunne jo valgt å la han være igjen på stua alene da, men da kan jeg sverge på at han på et eller annet tidspunkt hadde blitt skada på et eller annet vis...
men det er vel en sjanse man må ta for å ikke være perfekt mor, for det er jo dumt å være det... huff...

ja, får litt inntrykk at det er bedre å la ungen slå seg helseløs enn å ta med ungen på do !

men sånn er det å være perfekt mor !!!! [:D]

nei mener ikke at noen skal dette å slå seg helseløs.
men har dere ingen ting på badet som h*n kan klatre på da??
eller sitter h*n på fanget??

nei .. det er ingenting på badet hun kan klatre på !

så si det da

ORIGINAL: Cathee

ORIGINAL: Bitzyh

Synes tråden her ble litt spesiell....! Når ble det ille å være en perfekt mor?[8|]

for all del, ingen ting galt med å være perfekt mor, er ikke det jeg mener
poenget var at det er så mange som fremstiller seg selv som såååå perfekt i forhold til andre, bare for andre går fra ungen, mens h*n sover i bilen, få minutter.
dette er visst så sykt å gjøre.
synes bare folk kan hoppe og drite i hva andre gjør. med mindre det er noe ALVORLIG da.

Nå må man ikke være NASA medlem for å skjønne hvem du snakker om [:D] Men, var det ikke snakk om å respektere andre sine meninger her? Tror jeg så noen skrive det ja.... Hva med å respektere at JEG syns at det er ALVORLIG å gå fra ungen sin i bilen?! [;)] Å du, hvor skrev jeg at jeg var en perfekt mor i forhold til andre her i verden?? Kan du vær så snill å finne det innlegget, for det kan jeg ikke huske [:)]

joda respektere andres meninger ja. men måten mange skriver på så virker det som at folk er elendige mødre pga de ikke gjør som en persom mener er rett
ja denne tråden ble startet pga insp av din tråd. MEN jeg har ikke sagt at du mener at du og andre som ikke går fra barna i bilen er perfekte. er bare flere slike tråder alla din der folk legger frem en historie om feks noen som gikk fra barna, at de ikke tenker langt nok. at det er så fæl osv...
skjønner?? (sårlig forklart)

Nå snakker jeg for meg selv, for mye av det jeg skreiv i den andre tråden tok du opp å brukte som eksempel her på din tråd. Jeg har iallefall aldri sagt at de som setter igjen ungene i bilen, er dårlig mødre. Men, jeg syns ikke noe om det å jeg hadde aldri gjort det selv. Du kan da ikke ta det som en selvfølge at jeg da ser på meg selv som en perfekt mor å på dere andre som dårlig mødre. Da er du like dømmende som du sier jeg er da! Blir som å kaste stein i glass hus det her.....

ORIGINAL: Remajanen

ja det er det tydeligvis MANGE av her inne.
er helt utrolig hvordan folk gidder å bry seg.
hva så om noen springer inn i barnehagen for å hente søsken, betaler bensin, kjøper et brød og melk, eller går inn i huset for og hente en jakke mens barna er i bilen??

bærer dere med dere barna UANSETT hva dere skal??

hva når de begynner på skolen, skal dere kjøre og hente de da også??

jeg har alltid med minien når jeg skal levere de 2 andre i barnehagen! klarer ikke gå fra han alene i bilen....tenk om det skjer noe!   
men når jeg skal inn å betale bensin lar jeg han være igjen i bilen, men da har jeg oversikt over bilen hele tiden!  og når det gjelder å gå inn på butikken er de alltid med alle sammen.  
men hehe når han eldste begynner på skolen til neste år så kommer jeg sikkert til å kjøre han i begynnelsen

hvorfor er det bedre å la han være i bilen mens du betaler bensin enn når du henter andre i barnehagen?? like mye kan skje selv om du ser bilen vel??

ja klart sikker alle kommer til å kjøre og hente i starten av skolen. tenker på litt lenger enn det, når skoleåret er godt i gang.

jovisst kan ting skje selv om jeg har oversikt fra vinduet hele tiden, men vil tro at det er verre å ikke kunne ha oversikt over bilen med barna inni å plutselig komme ut å se at bilen har tatt fyr eller at barnet er vekke! Og hvis bilen hadde tatt fyr mens jeg var inne å betalte besninen så hadde jeg oppdaget det ganske kjapt ikke sant? er du med?    men når skoleåret er kommet godt i gang kommer han nok til å gå med de andre på vei til skolen eller så leverer jeg han selv i sfo`en når jeg leverer de andre i barnehagen!

ORIGINAL: RosaMentos

stine_s: jeg er en av mange som har med ungen på do... rett og slett fordi hun tar på alt, klatrer på alt osv... jeg kan ikke la henne være alene i rommet... hadde jeg hatt en unge som lå i ro på samme stedet på gulvet så hadde jeg ikke hatt henne med...

du sier: er helt utrolig hvordan folk gidder å bry seg. du bryr deg tydeligvis om at andre har med seg ungen på do?

alt i alt så er en perfekt foreldre:
di har alltid med seg barna
di har barna bakovervendt i baksetet, helst til di er 4 år
ungen får ikke kjeks, godteri, brus osv før di er 10
ungen skal være i seng til kl 19.00 hver kveld, og opp igjen kl 07.00

osv osv...??? glemte at man aldri gjør noe feil...

jeg er ikke nødvendigvis en perfekt foreldre i deres øyne, men jeg er den perfekte mamman snuppa trenger...

jepp, bare lurer på hvorfor folk ikke kan gå på do engang alene. thats it [;)]

herregud er man hysterisk hvis man har med seg ungen på do og nå...?
jeg kunne jo valgt å la han være igjen på stua alene da, men da kan jeg sverge på at han på et eller annet tidspunkt hadde blitt skada på et eller annet vis...
men det er vel en sjanse man må ta for å ikke være perfekt mor, for det er jo dumt å være det... huff...

ja, får litt inntrykk at det er bedre å la ungen slå seg helseløs enn å ta med ungen på do !

men sånn er det å være perfekt mor !!!! [:D]

nei mener ikke at noen skal dette å slå seg helseløs.
men har dere ingen ting på badet som h*n kan klatre på da??
eller sitter h*n på fanget??

nei .. det er ingenting på badet hun kan klatre på !

så si det da

hvorfor skulle jeg si det ! du spurte jo ikke !

går ungen din ennå eller?

går ikke nei, "bare" kryper, reiser seg, klatrer, og rører alt som er å røre

Synes tråden her ble litt spesiell....! Når ble det ille å være en perfekt mor?[8|]

poenget var at det er så mange som fremstiller seg selv som såååå perfekt i forhold til andre, bare for andre går fra ungen, mens h*n sover i bilen, få minutter.
synes bare folk kan hoppe og drite i hva andre gjør. med mindre det er noe ALVORLIG da.

Nå må man ikke være NASA medlem for å skjønne hvem du snakker om [:D] Men, var det ikke snakk om å respektere andre sine meninger her? Tror jeg så noen skrive det ja.... Hva med å respektere at JEG syns at det er ALVORLIG å gå fra ungen sin i bilen?! [;)] Å du, hvor skrev jeg at jeg var en perfekt mor i forhold til andre her i verden?? Kan du vær så snill å finne det innlegget, for det kan jeg ikke huske [:)]

joda respektere andres meninger ja. men måten mange skriver på så virker det som at folk er elendige mødre pga de ikke gjør som en persom mener er rett
ja denne tråden ble startet pga insp av din tråd. MEN jeg har ikke sagt at du mener at du og andre som ikke går fra barna i bilen er perfekte. er bare flere slike tråder alla din der folk legger frem en historie om feks noen som gikk fra barna, at de ikke tenker langt nok. at det er så fæl osv...

Nå snakker jeg for meg selv, for mye av det jeg skreiv i den andre tråden tok du opp å brukte som eksempel her på din tråd. Jeg har iallefall aldri sagt at de som setter igjen ungene i bilen, er dårlig mødre. Men, jeg syns ikke noe om det å jeg hadde aldri gjort det selv. Du kan da ikke ta det som en selvfølge at jeg da ser på meg selv som en perfekt mor å på dere andre som dårlig mødre. Da er du like dømmende som du sier jeg er da! Blir som å kaste stein i glass hus det her.....

sier ikke at DU ser på deg selv som perfekt mor. men VIRKER som mange gjør det. å ja i den tråden så VIRKET det som du synes du var mer perfekt mor enn hun andre var. VIRKET SOM DET!!!!!!!!!!

sier ikke at DU ser på deg selv som perfekt mor. men VIRKER som mange gjør det. å ja i den tråden så VIRKET det som du synes du var mer perfekt mor enn hun andre var. VIRKET SOM DET!!!!!!!!!!

Bare fordi jeg sa at JEG syns det var HELT feil å sette igjen barnet, så virka det som jeg syns jeg var en perfekt mor!? Herregud..

Latterlig tråd.. Jeg kunne aldri gått fra mine barn i en bil, men ser LANGT i fra på meg selv som en bedre mor fordet? [8|]
Er det sånn at hver gang man mener noe annet så virker det som man selv syns at man er bedre enn andre..?
Teit..

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Labambie

Altså.... Hvis man velger å ikke gå ifra babyen sin for å gå i barnehagen eller butikken så er man perfekt? Good to know, det skal ikke så mye til... [8|] Det er faktisk ikke alle som er komfortable med å forlate ungen sin hvor de selv ikke ser eller kan være. Og da mener jeg når barnet er aleine.

Jeg skal love deg at om noen her hadde lagt ut en tråd om at de hadde satt ungen igjen i bilen mens de selv var på butikken i "bare" 5 minutter, og bilen hadde blitt stjålet e.l så hadde vedkommende blitt hudfletta over hvor uansvarlig hun er... Og sånn går tida her inne..

Har alltid lurt på hvorfor man er perfekt og hysterisk hvis man velger å ikke gjøre ting som å forlate ungen sin i bilen? Eller hvorfor man er perfekt og hysterisk hvis ungen ikke får is før de er over året?
Fortell meg..

nei er måten noen her legger frem innlegg på, virker som de mener de er så perfekte fordi de bærer med seg ungen over alt. mens de som ikke tar med ungen ikke er noe god mor.
OMG.

å herregud så barnslig å si...

Hvem av oss? Hehe

det der[;)]

tøsa: bra du er så voksen og sier fra [;)]

ORIGINAL: RosaMentos

stine_s: jeg er en av mange som har med ungen på do... rett og slett fordi hun tar på alt, klatrer på alt osv... jeg kan ikke la henne være alene i rommet... hadde jeg hatt en unge som lå i ro på samme stedet på gulvet så hadde jeg ikke hatt henne med...

du sier: er helt utrolig hvordan folk gidder å bry seg. du bryr deg tydeligvis om at andre har med seg ungen på do?

alt i alt så er en perfekt foreldre:
di har alltid med seg barna
di har barna bakovervendt i baksetet, helst til di er 4 år
ungen får ikke kjeks, godteri, brus osv før di er 10
ungen skal være i seng til kl 19.00 hver kveld, og opp igjen kl 07.00

osv osv...??? glemte at man aldri gjør noe feil...

jeg er ikke nødvendigvis en perfekt foreldre i deres øyne, men jeg er den perfekte mamman snuppa trenger...

jepp, bare lurer på hvorfor folk ikke kan gå på do engang alene. thats it [;)]

Hvis det er tryggere å ta med seg ungen på do så gjør man jo det for å forhindre skader eller liknende. 

Helt enig. Jeg elter ikke ungen i bilen dersom jeg skal ha storhandling, eller stå i kø på posten (som kan ta evigheter), men skal jeg bare slippe et brev ned i postsprekka på posten å så rett ut så ser jeg ikke probelemet med at barnet venter i bilen.

ORIGINAL: engle_mamma

hva så om noen springer inn i barnehagen for å hente søsken, betaler bensin, kjøper et brød og melk, eller går inn i huset for og hente en jakke mens barna er i bilen??

kunne ikke blitt mer enig.. *oppgitt*

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: stoltmortil4

ja, Live er aldri aleine noen plass! bortsett fra når ho sover da !

når ho begynner på skolen er ho 6 år og ja ho kommer til å bli kjørt og henta hvertfall de 2 første årene ! syns ikke det er greit at en 6 åring går hjem aleine rett ved en trafikkert veg. er man perfekt av den grunn ?

seriøst?
leker ungen ikke alene på gulvet? eller er på gulvet alene mens du går inn på kjøkkenet for å ta et glass vann?[8|]

jo .. så klart ! har ei veldig selvstendig lita frøken som leker alene sov ! men ho er aldri aleine i bilen eller ute. Tar ho som regel med meg når jeg dusjer er på do osv. men det er fordi ho klatrer på alt mulig.

HÆ?? går du ikke på do engang uten ungen??

ehh nei ! er det så rart ?

jeg har en rimelig aktiv jente som klatrer og hopper på det meste ! er mye lettere å ta ho med på do !

Syns du skal lese hovedinnlegget ditt en gang til jeg !

hehe så tåplig !!!

at du synes det er tåpelig er din mening. INGEN som tvinger deg til å svare eller lese tråder.
jeg bare spør deg om du ikke engang kan gå på do alene
du har jo fått svar at nei hun kan ikke gå på do alene. og du har også fått grunnen. klarer du virkelig ikke å skjønne hvorfor hun må ha ungen med seg på do - ja da skjønner jeg at du synes alle andre er mer perfekt enn deg.

joda, slapp av frøken, jeg skjønner at hun må ha ungen med på do

AMEN!!!

ORIGINAL: T.Js mamma

Helt enig. Jeg elter ikke ungen i bilen dersom jeg skal ha storhandling, eller stå i kø på posten (som kan ta evigheter), men skal jeg bare slippe et brev ned i postsprekka på posten å så rett ut så ser jeg ikke probelemet med at barnet venter i bilen.

Samme her. Jeg setter jo ikke ungen igjen i bilen når jeg er å shopper på ski storsenter haha. Men på vei til barseltreff en formiddag en gang har jeg løp inn i lokal butikken etter noe jeg hadde glemt ja, og babyen sov i bilen i mens! Man ser jo om det står mange biler utenfor, og om det er kø i kassene er det bare å snu eller hente ungen!

Off course.
Navlesnora er jo ikke klipt enda.
Har ungen på fanget når jeg driter å jeg[:D][:D][:D][:D]

Haha. neida.

Jeg er vell av det slaget som lar ungene VENTE i bilen....[;)]

Jeg mener at man må bruke litt sunn fornuft i slike tilfeller. Alder på barnet, hvor man er, hvor lang tid skal man være borte osv.

Jeg synes folk er tidlig ute med pekefingeren her inne, men så lenge man føler seg vel med sine egne valg, hvem bryr seg?!

Back
Topp